Держоргани інформують

“Фахівці, фахівці!….Ми самі фахівці!” або чому Мінфін проти комітету ВРУ з податкової та митної політики?

13 листопада Кабінет Міністрів України надав негативний висновок щодо законопроекту про модифікацію системи зупинки реєстрації податкових накладних, розробленого Комітетом ВР з питань податкової та митної політики.

Законопроект передбачає внесення змін до Податкового кодексу України та продовження тестового режиму системи зупинення реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. Ми вже висвітлювали запропоновані Законопректом №7115 зміни, котрі полегшать дихання бізнесу, поки що він задихається у блокуваннях. Ми писали про це тут, тут і тут

Тому прикро читати висновок вкрай негативний від можновладців, стосовно Законопроекту, особливо при активній підтримці його з боку бізнес середовища.

Водночас, у висновку зазначено, “що головною метою запровадження системи зупинення реєстрації податкових накладних є ліквідація можливості використання недобросовісними платиками податку на додану вартість (ПДВ) схем ухилення від оподаткування”. Тому скасування роботи системи призведе до зловживань та формування фіктивного ПДВ.

Наразі головним критерієм, відповідно до якого відбувається призупинення податкових накладних у Реєстрі, є перевірка на наявність ознак ризиків штучного зменшення податкових зобов’язань. Наразі призупиняється лише 0.3% поданих податкових накладних. Також Мінфін та ДФС постійно моніторять критерії та оперативно доопрацьовують їх, якщо виникає така необхідність.

Головне науково-експертне управління Верховної Ради України також надало ряд зауважень до законопроекту Комітету в своєму висновку від 2 жовтня 2017 року.

Стурбованість стосовно можливості ухвалення цього законопроекту та його негативних наслідків для добросовісних платників податків висловили бізнес-асоціації: Американська торгівельна палата, Європейська бізнес асоціація, Українська зернова асоціація, Коаліція за детінізацію, Спілка українських підприємців. Також свої застереження щодо ухвалення документу висловив Міжнародний валютний фонд (МВФ).

Раніше Мінфін вже наголошував на ризиках, які несе законопроект Комітету з податкової політики щодо внесення змін в роботу системи моніторингу ризиків з ПДВ:

По-перше, створюється паралельний механізм, який має великі корупційні ризики, коли регіональна податкова “за власним бажанням” може зупинити податкову накладну. Голови регіональних податкових, не зважаючи на критерії ризику, матимуть право зупиняти податкові накладні. Далі, ці ж голови податкових будь приймати рішення про відновлення реєстрації. Створюється механізм, який несе значні корупційні ризики.

По-друге, ті, хто зараз не підпадають під ризики, потенційно почнуть підпадати під критерії ризику. Затвердження критеріїв на рівні ДФС — це потенційний ризик для зловживань з критеріями і порушення принцивіп непоєднання функцій контролю та формування політики в одному органі, що створює конфлікт інтересів. Згідно з чинною процедурою, перелік критеріїв погоджуються з Державною регуляторної службою та Міністерством юстиції.

По-третє, чітко зрозуміло, що скасування автоматичної системи зупинення реєстрації податкових накладних з ознаками фіктивності призведе до прямих втрат бюджету. Скасування роботи системи також призведе до зменшення росту надходжень ПДВ до бюджету. Результат роботи системи – значне зростання нарахувань з ПДВ. Якщо роботу системи буде скасовано, конвертаційні центри знову почнуть працювати в значних масштабах, використовуючи схеми з фіктивним ПДВ.

По-четверте, повернення до ручного зупинення реєстрації податкових накладних — це зрив автоматичного відшкодування ПДВ. Наразі, кожна накладна, що пройшла систему ризиків, гарантує реальність операції. У разі скасування роботи системи зупинення реєстрації накладних, в середньостроковій перспективі, відшкодування ПДВ в автоматичному режимі без додаткових перевірок стане неможливим. За таких умов буде повернута відповідальність за протиправні дії третіх осіб.

Висновок щодо законопроекту про модифікацію системи зупинки реєстрації податкових накладних, розробленого Комітетом ВР з питань податкової та митної політики можна завантажити у форматі pdf.

за повідомленням МінФіну

Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

Чи треба індексувати зарплату у лютому 2025 року?

Нагадаємо, що стаття 34 Держбюджету-2025 містить три ключові положення: •Індекс споживчих цін для індексації грошових…

1 тиждень ago

Які правила надання відстрочки для студентів та викладачів?

Міноборони розповідає, що надання відстрочки здобувачам професійної, фахової передвищої та вищої освіти, інтернів і докторантів, а також…

2 тижні ago

З 1 лютого будуть зменшені ліміти на карткові перекази

Ще 10 грудня 2024 року окремі банки підписали Меморандум про забезпечення прозорості функціонування ринку платіжних…

2 тижні ago

Як заповнювати нову форму ТТН: детальна інструкція від Мінрозвитку

Йдеться про наказ № 1332, яким вносяться зміни до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні. Документ…

2 тижні ago

З якої дати діятимуть оновлені форми та зміст фіскальних чеків?

Податківці у підкатегорії 109.10 «ЗІР» зазначили, що наказом Мінфіну від 30.12.2024 №674 «Про внесення зміни до пункту 4…

3 тижні ago

Чи подавати ФОПам Додаток ЄСВ у складі декларацій за 2024 рік у разі його несплати через “воєнну” пільгу?

Податківці у підкатегорії 201.06 «ЗІР» підкреслили, що відповідно до п. 9-19 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення»…

3 тижні ago