Ініціативи законотворців

Увага! Мінфін підготував оновлену форму авансового звіту та порядок його складання

На сайті Мінфіну оприлюднено проєкт наказу про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 28 вересня 2015 року №841. З текстом проєкту можна ознайомитися тут

Його підготовлено з метою приведення Наказу №841 у відповідність до норм Закону № 2888.

Чому змінюють форму авансового звіту?

Нагадаємо, що з 1 квітня 2023 року набрав чинності цей Закон, який виклав у новій редакції п. 170.9 ПКУ, що визначає порядок оподаткування суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, отриманих на відрядження або під звіт, не повернутої у встановлений строк.

Згідно з оновленим пп. 170.9.4 ПКУ, авансовий звіт подаватимуть у разі:

а) наявності оподатковуваного доходу, визначеного відповідно до підпункту 170.9.1 ПКУ, з метою розрахунку суми ПДФО (а отже, і ВЗ);

б) використання платником податку готівки понад суму добових витрат (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів).

Тобто, наприклад, якщо ваш працівник повернувся з відрядження, надав усі документальні докази перебування у відрядженні та понесених витрат (за наявності) і повернув увесь невикористаний залишок коштів, оподатковуваного доходу за таким відрядженням у нього немає. І подавати авансовий звіт він не зобов’язаний. Звісно, якщо він не використовував на ці витрати (крім добових) готівку. 

Але працівник може подати авансовий звіт після кожного відрядження, і роботодавець може від нього його вимагати. 

Поки що діє стара форма авансового звіту. Тому можна діяти за старими правилами. Адже за «зайвий» авансовий звіт вас точно не оштрафують.  

Що планують змінити в формі авансового звіту?

Проєктом наказу пропонується, зокрема, удосконалити чинну форму Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт у частині розширення можливостей використання різних видів підпису (підписання власноруч або з використанням електронного цифрового підпису відповідно до вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги»).

Також планується змінити назву самого звіту. Тепер його назва буде – Звіт про використання коштів / електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт.

Додаток 1. Проєкт порядку

Додаток 2. Пояснювальна записка

Додаток 3. Порівняльна таблиця

Додаток 4. Форма Звіту

Share
Опубліковано
Buhgalter

Recent Posts

Чи потрібно припиняти підприємницьку діяльність у разі мобілізації?

Головне управління ДПС у Миколаївській області повідомляє, що відповідно до частини 3 статті 39 Закону…

3 години ago

Коли громадська організація має зареєстуватися платником ПДВ

ДПС у Львівській області розповідає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами…

3 години ago

Реклами про IT багато, але чи варте воно уваги?

Хоча б раз на день кожна людина стикається з рекламою IT. Найбільше її в інтернеті,…

1 тиждень ago

В Україні з’явилася платформа автоматичного розрахунку податку з інвестицій

Сервіс покликаний допомогти інвесторам фондового ринку швидко та в зручний спосіб згенерувати документи, необхідні для…

4 тижні ago

Почему аренда кулера и кофемашины выгоднее покупки: решение для современного офиса

В современном мире эффективность работы офиса напрямую зависит от условий, в которых работают сотрудники. Общий…

4 тижні ago

Що не так із бухобліком в Україні? Онлайн-бухгалтерія Dilovod запустила масштабне опитування серед бухгалтерів

На четвертому році повномасштабної війни український бізнес продовжує працювати в умовах, які потребують максимальної стійкості,…

1 місяць ago