Головна » Бухгалтеру » Новини законодавства » Держоргани інформують » В Україні запрацює Реєстр кваліфікацій. Що це таке?
Держоргани інформують Це цікаво

В Україні запрацює Реєстр кваліфікацій. Що це таке?

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Це електронний ресурс, який стане інформаційною платформою для майбутніх кваліфікаційних центрів, котрі присвоюватимуть кваліфікації на базі самоосвіти. Також за допомогою Реєстру роботодавці у відкритому доступі  зможуть перевіряти достовірність документів про наявність кваліфікації працівників.

Кабінет Міністрів України на своєму засіданні прийняв внесену Міністерством освіти і науки України постанову «Про затвердження Положення про Реєстр кваліфікацій», розроблену Національним агентством кваліфікацій.

Кваліфікаційні центри будуть здійснювати оцінювання результатів навчання осіб, здобутих шляхом неформального навчання чи інформальної освіти, присвоюватимуть професійні кваліфікації та визнаватимуть професійні кваліфікації, здобуті у інших країнах.

Як зазначає Голова Нацагентства кваліфікацій Юрій Баланюк, на першому етапі Реєстр міститиме інформацію про акредитовані кваліфікаційні центри, документи, що підтверджують присвоєння кваліфікації конкретній людині, перелік професійних стандартів, заявки на їх розроблення, облік експертів з акредитації кваліфікаційних центрів та інформацію про кваліфікації.

«HR департаментам більше не потрібно буде шукати на різних ресурсах, зазвичай паперових, інформацію про список кваліфікацій, необхідні компетентності працівників чи наявність професійного стандарту. Усе це можна буде отримати на єдиному ресурсі», – зауважив Юрій Баланюк.

Юрій Баланюк також наголошує, що Реєстр кваліфікацій стане головною інформаційною платформою для кваліфікаційних центрів.

«Кожен хто захоче підтвердити свою кваліфікацію, конвертувати свої вміння, навички і компетентності у сертифікат про присвоєння кваліфікації і мати можливість офіційно працевлаштуватися, зайде на сайт Реєстру, і отримує інформацію, де є кваліфікаційні центри, яка вартість присвоєння кваліфікації, що потрібно знати та вміти для тієї чи іншої професійної кваліфікації», – зазначає Юрій Баланюк.

У Національному агентстві кваліфікацій також зазначають, що в кінці 2020 року Реєстр кваліфікацій запущено в Beta-версії і наразі він готовий для повноцінної роботи. 

Функції Реєстру

Основна – інформування про:

  • професійні та освітні кваліфікації, професійні стандарти, кваліфікаційні центри — шляхом оприлюднення відомостей у відкритому доступі в межах Реєстру;
  • документи про присвоєні/підтверджені професійні кваліфікації — шляхом надання інформації з обмеженим доступом реєстратору;
  • розроблення професійних стандартів.

Склад Реєстру

Реєстр складається з відомостей, які вносяться до нього, а саме про:

  • кваліфікації; професійні стандарти; кваліфікаційні центри; експертів з акредитації кваліфікаційних центрів; документи про професійні кваліфікації; заявки на розроблення професійних стандартів;
  • реєстраторів та їх відокремлені структурні підрозділи, яким забезпечується (забезпечувався) доступ до Реєстру.

Дані реєстру

Кваліфікаційні центри вносять щомісяця не пізніше 20 числа до Реєстру такі відомості про присвоєні/підтверджені професійні кваліфікації:

  • назву документа; номер документа;
  • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) особи, якій видано документ;
  • назву професійної кваліфікації;
  • назву кваліфікаційного центру, який присвоїв/підтвердив професійну кваліфікацію;
  • дату видачі документа та строк дії.

Усі відомості, що містяться в Реєстрі, крім персональних даних та інформації з обмеженим доступом, є відкритими.

Безоплатний і вільний доступ до Реєстру здійснюється через вебсайт розпорядника Реєстру.

Суб’єкт, уповноважений на затвердження професійних стандартів, забезпечує подання професійного стандарту протягом п’яти робочих днів після його затвердження розпоряднику Реєстру у форматі, закритому для редагування. Подальше внесення всіх відомостей стосовно професійного стандарту  здійснюється адміністратором Реєстру.

Також за бажанням розробника професійного стандарту забезпечується можливість внесення відомостей щодо такого стандарту з використанням програмних інтерфейсних засобів автоматичного подання відомостей реєстраторами.

У разі порушення встановленого строку внесення відомостей до Реєстру реєстратор, якщо інше не визначено розпорядником Реєстру, додатково вносить до Реєстру інформацію про причини такого порушення з накладенням удосконаленого електронного підпису керівника реєстратора. Якщо порушення встановленого строку становить більше 30 календарних днів, внесення відомостей до Реєстру здійснюється за погодженням із розпорядником Реєстру, сформованим у Реєстрі з накладенням удосконаленого електронного підпису відповідального працівника розпорядника Реєстру за результатами розгляду причин порушення строку

 

 

 


Поділіться з друзями - підтримайте проект

Наша розсилка