Головна » Юристу » Юридичні консультації » Вирок Постанові КМУ 1165 критеріям ризиковості платника ПДВ
Юридичні консультації

Вирок Постанові КМУ 1165 критеріям ризиковості платника ПДВ

Поділіться з друзями - підтримайте проект

‼️Визнав протиправним та скасував рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку по новому Порядку КМУ 1165.
‼️Зобов`язав ГУ ДПС виключити Товариство з переліку ризикових суб`єктів господарювання в «Журналі ризикових платників» АІС «Податковий блок».
‼️9 пункт найцікавіший.
 
  1.  Так, відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 11 грудня 2019 року №1165, у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
  2.  Додатком 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено типову форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яка містить наступне формулювання: «Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.»
  3.  Отже, з наведеного убачається, що Постановою №1165 встановлена можливість платника податку оскаржити рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, у тому числі у судовому порядку.
  4. З огляду на викладене рішення ГУ ДПС про відповідність платника податку Товариства критеріям ризиковості платника податку є індивідуальним актом у розумінні пункту 19 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому може бути оскаржено у судовому порядку.
  5. Аналізуючи вищенаведені норми можна вбачати, що законодавцем встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника ПДВ Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Так, вирішенню Комісією регіонального рівня питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника ПДВ має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім моніторинг платника податку, податкової накладної/ розрахунку коригування.
  6.  Крім того, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.
  7.  Отже, питання відповідності позивача Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання Товариством для реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/ розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.
  8.  Рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області №6238 від 05 лютого 2020 року не відповідає жодному з наведених критеріїв, тому підлягає скасуванню.
  9.  Крім того, суд відхиляє посилання контролюючого органу на правову позицію Верховного Суду, викладену в постановах від 27 серпня 2019 року по справі №540/2077/18 та від 20 листопада 2019 року по справі № 480/4006/18, оскільки остання викладена стосовно норм Порядку №117, який діяв до 31 січня 2020 року включно.
  10.  Практика ЄСПЛ щодо належного способу захисту прав позивача, який забезпечить ефективне поновлення прав позивача, є зобов`язання ГУ ДПС виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості та задовольнити позовні вимоги у цій частині.

Джерело


Поділіться з друзями - підтримайте проект