Категорія: Консультації

Витрати у ФОП на загальній системі оподаткування

Як відомо ФОП на загальній системі оподаткування платить ПДФО з різниці між отриманими доходами та підтвердженими витратами і також не секрет, що наша податкова дуже прискіпливо ставиться до того, що ФОП включив до складу своїх витрат.

Сьогодні, щоб витрати ФОП потрапили до складу затрат підприємця необхідно дотримання трьох умов:

  1. Витрати мають бути підтверджені документально;
  2. Такі витрати мають бути безпосередньо пов’язані з отриманням доходів, тобто якщо ви щось купили, а потім це продали, то такі витрати ви зможете включити, а якщо ви десь гарно посиділи з друзями і потім спробуєте включити отриманий чек до складу витрат то вам потім буде не переливки;
  3. І нова умова, яка з’явилась зовсім недавно – вид витрат повинен входити до перелику, наведеного в п.177.4 Податкового кодексу (далі – ПКУ).

Розглянемо кожну умову окремо.

В різних ситуаціях і для різних операцій документи які підтверджують понесення витрат можуть мати різний вигляд. Це можуть бути товарно-транспортні накладні, видаткові накладні, акт про надання послуг, виписка банку, фіскальний чек та інші розрахункові документи. Тож при понесенні якихось затрат вимагайте документ, який буде їх підтверджувати.

Стосовно другої умови, як ви вже зрозуміли понесені витрати повинні бути направлені на отримання доходу. Якщо ви купили якісь ТМЦ, то вони мають бути продані у межах вашої діяльності і отримана виручка має бути показана у ваших доходах, або такі ТМЦ мають бути використані для виробництва продукції, яку ви потім реалізуєте.

Стосовно третьої умови перелік витрат можна переглянути за посиланням – ст.177 ПКУ

Такі нововведення по ідеї повинні були покращити розуміння, що можна включати до складу витрат, а що ні. Але в результаті підприємці отримали як завжди цілу низку проблем.

Найактуальнішою проблемою, є те що в вищезгаданій статті немає жодного згадування про податки і збори які сплачує підприємець. В результаті маємо, те що навіть якщо підприємець платить податки, які пов’язані з господарською діяльністю (наприклад податок на землю) до складу витрат він їх не зможе включити.

Звісно це дуже і дуже несправедливо, але у нашого законодавця лише одна проблема – як побільше здерти грошей з підприємство та підприємців, все інше його мало хвилює.

Share
Опубліковано
Buhgalter

Recent Posts

Чи треба індексувати зарплату у лютому 2025 року?

Нагадаємо, що стаття 34 Держбюджету-2025 містить три ключові положення: •Індекс споживчих цін для індексації грошових…

1 тиждень ago

Які правила надання відстрочки для студентів та викладачів?

Міноборони розповідає, що надання відстрочки здобувачам професійної, фахової передвищої та вищої освіти, інтернів і докторантів, а також…

2 тижні ago

З 1 лютого будуть зменшені ліміти на карткові перекази

Ще 10 грудня 2024 року окремі банки підписали Меморандум про забезпечення прозорості функціонування ринку платіжних…

2 тижні ago

Як заповнювати нову форму ТТН: детальна інструкція від Мінрозвитку

Йдеться про наказ № 1332, яким вносяться зміни до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні. Документ…

2 тижні ago

З якої дати діятимуть оновлені форми та зміст фіскальних чеків?

Податківці у підкатегорії 109.10 «ЗІР» зазначили, що наказом Мінфіну від 30.12.2024 №674 «Про внесення зміни до пункту 4…

3 тижні ago

Чи подавати ФОПам Додаток ЄСВ у складі декларацій за 2024 рік у разі його несплати через “воєнну” пільгу?

Податківці у підкатегорії 201.06 «ЗІР» підкреслили, що відповідно до п. 9-19 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення»…

3 тижні ago