Категорія: Консультації

Витрати у ФОП на загальній системі оподаткування

Як відомо ФОП на загальній системі оподаткування платить ПДФО з різниці між отриманими доходами та підтвердженими витратами і також не секрет, що наша податкова дуже прискіпливо ставиться до того, що ФОП включив до складу своїх витрат.

Сьогодні, щоб витрати ФОП потрапили до складу затрат підприємця необхідно дотримання трьох умов:

  1. Витрати мають бути підтверджені документально;
  2. Такі витрати мають бути безпосередньо пов’язані з отриманням доходів, тобто якщо ви щось купили, а потім це продали, то такі витрати ви зможете включити, а якщо ви десь гарно посиділи з друзями і потім спробуєте включити отриманий чек до складу витрат то вам потім буде не переливки;
  3. І нова умова, яка з’явилась зовсім недавно – вид витрат повинен входити до перелику, наведеного в п.177.4 Податкового кодексу (далі – ПКУ).

Розглянемо кожну умову окремо.

В різних ситуаціях і для різних операцій документи які підтверджують понесення витрат можуть мати різний вигляд. Це можуть бути товарно-транспортні накладні, видаткові накладні, акт про надання послуг, виписка банку, фіскальний чек та інші розрахункові документи. Тож при понесенні якихось затрат вимагайте документ, який буде їх підтверджувати.

Стосовно другої умови, як ви вже зрозуміли понесені витрати повинні бути направлені на отримання доходу. Якщо ви купили якісь ТМЦ, то вони мають бути продані у межах вашої діяльності і отримана виручка має бути показана у ваших доходах, або такі ТМЦ мають бути використані для виробництва продукції, яку ви потім реалізуєте.

Стосовно третьої умови перелік витрат можна переглянути за посиланням – ст.177 ПКУ

Такі нововведення по ідеї повинні були покращити розуміння, що можна включати до складу витрат, а що ні. Але в результаті підприємці отримали як завжди цілу низку проблем.

Найактуальнішою проблемою, є те що в вищезгаданій статті немає жодного згадування про податки і збори які сплачує підприємець. В результаті маємо, те що навіть якщо підприємець платить податки, які пов’язані з господарською діяльністю (наприклад податок на землю) до складу витрат він їх не зможе включити.

Звісно це дуже і дуже несправедливо, але у нашого законодавця лише одна проблема – як побільше здерти грошей з підприємство та підприємців, все інше його мало хвилює.

Share
Опубліковано
Buhgalter

Recent Posts

Логістика вантажних перевезень між областями України

Логістика вантажних перевезень між областями України, незалежно від того, це перевезення меблів чи ж будь-яких…

1 тиждень ago

Як оскаржити висновок моніторингу ДАСУ: основні кроки

  Право наоскарження висновку моніторингу відповідно до законодавства належить виключно замовнику. Він може брати участь…

2 тижні ago

Як працює логістика у сфері оптових поставок бензину та дизелю

Логістика у сфері оптових поставок бензину та дизельного пального є важливою складовою енергетичної інфраструктури, особливо…

2 тижні ago

Чи застосовується підвищуючий коефіцієнт до доходів у негрошовій формі при розрахунку військового збору?

Ст. 164 ПКУ встановлено особливості визначення бази оподаткування ПДФО для доходів у негрошовій формі. А…

1 місяць ago

Як вибрати та купити ортопедичний матрац 160×200: практичний гід

Ортопедичний матрац – це не просто частина меблів, а важливий елемент здорового способу життя. Якість…

1 місяць ago

Масова розсилка SMS для бізнесу

В арсеналі сучасних маркетологів є багато ефективних інструментів, тому про такий скромний метод впливу як…

1 місяць ago