Головна » Власнику бізнеса » Фінанси » Використання інтернет-технологій у фінансовому менеджменті: переваги та недоліки
Фінанси

Використання інтернет-технологій у фінансовому менеджменті: переваги та недоліки

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Управління фінансами – невід’ємна частина діяльності підприємства. Сьогоднішні реалії з динамічними інформаційними потоками, високим рівнем конкуренції і впровадженням технологічних інновацій поставили підприємців перед фактом: стабільна діяльність компанії неможлива без сучасних інформаційних технологій.

Фінансовий менеджмент потребує належного інформаційного забезпечення, технологізації надання класичних фінансових і банківських послуг, розвитку нових фінінструментів.

Підготовлено за підтримки освітнього маркетплейсу BUKI

Переваги використання інтернет-технологій у фінансовому менеджменті

Здавна традиційними методами фінуправління були: планування, прогнозування, страхування, оподаткування, ціноутворення, амортизація основних засобів. На загал переваги сучасних мережевих технологій не заперечують ці методи, а модернізують їх відповідно до актуальних запитів і технологічних тенденцій.

  • Застосування комп’ютерних програм підвищує ефективність роботи різних відділів підприємства та забезпечує автоматизацію управління фінпотоками на кожному етапі розвитку бізнесу. Ринок переповнений програмними продуктами, адаптованими для кожної галузі.
  • Наявність корпоративного веб-сайту забезпечує компанії вихід на міжнародний ринок, можливість надавати докладну інформацію про послуги і продукти та контактну інформацію для потенційних партнерів та інвесторів, презентувати свої переваги.
  • Зовнішня інтернет-реклама – контекстна, банерна реклама, e-mail-маркетинг, веб-конференції, SMM, SEO, контент-маркетинг, таргетована реклама – усі ці інструменти спрямовані на виявлення цільової аудиторії споживачів, аналізу її запитів, проблем, потреб та інтересів. У підсумку такі методи дозволяють просувати ваш бренд на ринку, збільшувати трафік і конверсію сайту, підвищувати рентабельність інвестицій. Протягом останнього десятиліття потужним медіапростором стали соціальні мережі, завдяки рекламі в Facebook, Instagram, Twitter, TickTock можна залучати чималі фінанси.
  • Інтернет-ресурси є широким джерелом для маркетингового дослідження ринку. Сьогодні широкому загалу доступні електронні каталоги бібліотек та архівів, різноманітні бази даних, аналітичні огляди, нормативні документи тощо. Володіння спектром інформації дозволяє фінменеджеру прогнозувати, уникати ризиків та випереджати конкурентів. А ще дає змогу забезпечити ефективне ціноутворення.
  • Інтернет-можливості сприяли появі та розвитку ринку електронної комерції. Мережа відкрила бізнесу доступ до найширшої аудиторії, за останні роки значно спростилися фінансові і торговельні трансакції між кінцевим споживачем і постачальником. Цей метод дозволяє компанії ефективно розширюватись.

 

Недоліки використання інтернет-технологій у фінансовому менеджменті

Доцільність використання маркетингових інтернет-комунікацій не завжди виправдовує себе. Тож, крім ряду додаткових перспектив та переваг, впровадження таких інструментів має певні недоліки.

  • Необхідність значних капіталовкладень і ризик нульового результату. Потрібно ретельно добирати висококваліфікованих спеціалістів у цьому напрямку. Так, невдало сформована контекстна реклама не принесе конверсії, на відміну від традиційного методу пошуку додаткових резервів та інвесторів.
  • Ресурсна перенасиченість, низька якість та недостовірність багатьох джерел. Відтак потрібно вміти грамотно фільтрувати інформацію, яку компанія отримує як з відкритого доступу, так і з офіційних і закритих баз даних. Адже є ризик неправильної побудови внутрішньої фінансової політики. Тоді як традиційне планування і прогнозування ризиків ґрунтуються на здобутті даних офлайн.
  • Будь-які помилки у веденні інтернет-маркетингу можуть негативно позначитися на іміджі компанії. Водночас потрібно значно швидше реагувати на негативні відгуки споживачів.
  • Ризик шахрайства, небезпека щодо розголошення конфіденційної інформації або злому платіжних систем.
  • Швидкість онлайн процесів змушує компанію оперативніше відстежувати будь-які зміни у конкурентів та реагувати на них.

 

Інтернет-технології в бухгалтерії: порівняння показників з традиційними методами

Документація, інвентаризація, калькуляція, оцінка, рахунки, подвійний запис, баланс, звітність – звичні методи бухобліку, які вивчають студенти. Однак використання цифрових технологій накладає на усталені методи позитивний відбиток.

  • За допомогою комп’ютерних програм бухгалтерська інформація може бути зашифрована таким чином, щоб запобігти несанкціонованому використанню.
  • Можливість автоматичного складання первинних документів. Технологія блокчейн та смарт-контрактів, яка вже активно функціонує у міжбанківських розрахунках, сфері аудиту, допоможе значно спростити документообіг.
  • Гнучкий розподіл облікової роботи між працівниками.
  • Попит на бухгалтерів, які володіють іноземними мовами та навичками роботи з найновішими обліковими програмами.

Негативні моменти у порівнянні з традиційними методами:

  • зростання ризиків втрат, спотворення інформації, які можуть носити корисливий характер. Сюди належить автоматичне перенесення недостовірних даних внаслідок збоїв у роботі програм, витік облікової інформації, яка є комерційною таємницею тощо;
  • труднощі контролю за роботою хмарного програмного забезпечення.

Відсоток ймовірної ефективності, яку бухгалтерія компанії може отримати з переходом на сучасні інформаційні технології.

Підготовлено за підтримки освітнього маркетплейсу BUKI

Модернізація фінансового управління: потрібна чи можна обійтися

Тож інтернет-технології відкривають для бізнесу безліч сприятливих перспектив: більш гнучке ціноутворення, використання глобалізації ринку для максимального охоплення цільової аудиторії, вивчення попиту та конкурентів в реальному режимі, спрощення фінансових операцій, економія часу, персоналізація взаємодії з кожним клієнтом, зростання іміджу бренду. Проте пам’ятайте, що переводити бізнес в iнтернет-мережу чи активно залучати онлайн технології варто поступово, ретельно відслідковуючи результати, аби даремно не втратити кошти.

Водночас не бійтеся інновацій та практикуйте впровадження сучасних інструментів і технологій для управління фінансами!


Поділіться з друзями - підтримайте проект