Е-лікарняні є підставою для Отримання допомоги від ФСС України, а також оплати перших п’яти днів лікування хвороб або травм своих співробітників, які здійснюють роботодавці.
1. Для організації роботи роботодавцем слід визначити порядок та коло осіб, котрі будут відповідати за роботу з е-лікарняними. Отримання е-лікарняного НЕ впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення від ФССУ, но має бути визначена особа, яка буде відслідковувати наявність е-лікарняних в особистим кабінеті на сайті Пенсионного Фонду.
2. Перевірити наявність е-лікарняного в кабінеті Пенсионного Фонду. Для роботодавців він має бути доступний відразу після відкриття. І ця інформація дасть можливість роботодавцю вірно відобразити інформацію в табелі обліку робочий годині.
Слід зауважити, что статус у нього відразу буде «закритий», але до закінчення терміну лікування лікар може змінити дати перебування на лікарняному. Саме тому, всі дії по призначення та нарахування допомоги по тимчасовій непрацездатності слід роботи після закінчення терміну лікування, яий вказаний у листку непрацездатності.
3. Е-лікарняний, за рішенням роботодавця, або друкується, або залишається в електронній формі в кадровій службі. Працівнику не потрібно роздруковувати е-лікарняний та надавати роботодавцю будь-які паперові підтвердження про тимчасову непрацездатність.
4. Кадрам або іншій відповідальній особі визначити страховий стаж, для встановлення розміру допомоги. Як і у випадку паперового лікарняного листка, розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності є від 50% до 100% середнього доходу застрахованої особи залежних від тривалості стажу, а розмір допомоги по вагітності та пологах – 100% середнього доходу.
5. Далі інформація потрапляє до комісії (уповноваженого) із соціального страхування, яка призначає допомогу та оформлює своє решение протоколом встановленої форми. Згідно законодавству строк призначення допомоги НЕ может перевищувати 10 днів з моменту закриття лікарняного. Комісії не слід забувати, про позначки про порушення режиму та стан алкогольного сп’яніння, які присутні и в електронній форме лікарняного так само, як и в паперовій.
6. Бухгалтерія Здійснює розрахунок матеріального забезпечення на підставі лікарняного та решение комісії із соціального страхування, формує заяву-розрахунок та не пізніше, як 5 робочих днів з дати прийняття решение комісії, надсилає ее до робочий органу Фонду.
Зверніть увагу! У Е-лікарняного відсутня серія, але присвоюється унікальний номер. Тому заяви-розрахунки слід подавати окремо, від звичайних листків непрацездатності.
Слід зазначити, якщо пацієнту було відкрито лікарняний на бланку, то його продовження до закриття має здійснюватися виключно у паперовій формі навіть у разі переходу лікарні на електронний формат.
7. Особливості, котрі потребують уваги! При оформленні заяви-розрахунку слід уважно перевірити причини непрацездатності, які відрізняються від паперових лікарняних.
В Е-лікарняних.
«1 – Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, что НЕ пов’язані з Нещасний випадки на виробництві»;
«2 – Вагітність и пологи»;
«3 – необходимость догляд за хворими дитиною»;
«4 – необходимость догляд за хворими членом сім’ї»;
«5 – необходимость догляд за дитиною ВІКОМ до трьох років або дитиною з інвалідністю ВІКОМ до 18 років у разі хвороби матері або Іншої особи, яка доглядає за такою дитиною»;
«6 – Карантин, встановлений відповідно до законодавства»;
«7 – Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-Ортопедичність підприємства»;
«8 – Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу»;
«9 – Тимчасова переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновка на легшу, нижче оплачувану роботу» (может буті Із Позначку про зв’язок випадки тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта);
«10 – Перебування в самоізоляції, обсервації во время Дії карантину, встановлений Кабінетом Міністрів України з метою Запобігання Поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2».