Скільки буде існувати суспільство, стільки будуть існувати конфлікти. Конфлікти на робочому місці не є чимось незвичайним та неочікуваним. Періодично навіть високо емпатичний дружній колектив стикається з конфліктними ситуаціями. І іноді здоровий конфлікт йде на користь всій команді, а іноді так шкодить робочій атмосфері, що працездатність всього колективу знижується, а деякі співробітники починають задумуватись про пошук нового місця роботи.
В робочому колективі зустрічаються робітники кожний зі своїми особливостями: характеру, переконаннями, поглядами. Різні погляди дають можливість для багатьох команд подивитись на розв’язання робочих питань під різним кутом, отримати більше різнобічних ідей, проте є вірогідність, що така різність ускладнює знайти згоду в деяких питаннях.
Людина, яка допомагає нейтралізувати конфліктні ситуації називається медіатором. Проте мати окремого спеціаліста, який здатний стримати медіацію можуть дозволити не всі компанії. Тому цілком актуально мати в колективі ту людину, що здатна вчасно розпізнати конфліктне наростання, відреагувати та допомогти співробітникам справитись з нею, не доводячи до загострення. Найчастіше такий обов’язок покладають на офіс-менеджера або менеджера з персоналу, або керівника команди.
Головне вчасно розпізнати конфлікт та дізнатися про його існування, адже не завжди вдається бути присутнім при його виникненні. Медіація не виникає на пустому місці, тому слід бути спостережливим та помітити наступні її п’ять фаз:
Причини конфліктів на робочому місці
Причини медіації можуть бути різними. Відповідно від причин медіатор може підібрати способи та шляхи вирішення.
Чому конфлікти необхідно вирішувати?
Конфліктні ситуації потрібно вирішувати тут і зараз й керівники розуміють це краще за інших. Це напряму впливає на відношення співробітників всередині колективу, атмосферу, настрій кожного співробітника, бажання працювати, на їх продуктивність, віднімають енергію та сили, відвертають від основної роботи. Концентрація робітників під час конфліктів значно знижується, погіршується. В роботі виникають більше помилок. А наслідки для кожного співробітника та компанії колосальні:
Грамотне зважене врегулювання конфлікту в колективі може призвести до покращення робочих процесів, інновацій та підвищення креативності, нових ідей, здорової конкуренції.
П’ять кроків до вирішення конфліктної ситуації на роботі
Як примирити колег після конфлікту?
Щоб примирити колег в колективі, ви можете спробувати створити невеликі робочі групи з обговорення проблемної ситуації. Кожна група пробує визначити причини виникнення конфлікту, а також пропонує свої моделі швидкого вирішення проблемної ситуації. Подібну стратегію розв’язання конфліктної ситуації можна використовувати надалі, як робочий приклад.
Поясніть учасникам конфлікту, що вони — одна команда. У них єдина мета, єдині цілі, єдине завдання і слід допомагати один одному, а не заважати чи вставляти палки в колеса.
Зберіть команду, в якій є учасники конфлікту на тімбілдінг. Придумайте його тематичність та практичні завдання з жартами для розрядження обстановки. Це значно знижує градус конфлікту, дає змогу спілкуватися колективу в незвичних умовах, де значно легше вирішуються проблеми.
Якщо конфліктна ситуація не вирішується, найкраще, що можна зробити для учасників медіації — розвести їх по різні кути рингу. Займіть їх різними завданнями, відлучіть когось з проекту, пропонуючи більш цікавий.
Скористайтесь вищевказаними порадами, щоб зменшити ризики конфліктних ситуацій на робочому місці.
Сьогодні споживачі мають широкий вибір між покупками у великих міжнародних мережах та підтримкою локальних підприємств.…
ДПС в Івано-Франківській області розповідає, що форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків…
Нагадаємо, що стаття 34 Держбюджету-2025 містить три ключові положення: •Індекс споживчих цін для індексації грошових…
Міноборони розповідає, що надання відстрочки здобувачам професійної, фахової передвищої та вищої освіти, інтернів і докторантів, а також…
Ще 10 грудня 2024 року окремі банки підписали Меморандум про забезпечення прозорості функціонування ринку платіжних…
Йдеться про наказ № 1332, яким вносяться зміни до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні. Документ…