Рекомендується проводити таке оцінювання кожних пів року. Але перед тим, як почати цей проєкт, у компанії має бути розроблена стратегія розвитку й доведена до співробітників. Якщо стратегії немає, то немає і розуміння, які співробітники й компетенції потрібні бізнесу. Якщо стратегія в організації є, але про неї знає тільки вище керівництво, то співробітники не розуміють, як їм планувати свій професійний і кар’єрний розвиток, які компетенції їм потрібно розвивати, аби йти в ногу з компанією. Якщо ж стратегія визначена, можна переходити до оцінювання.
80% успіху в проведенні оцінювання персоналу — це ретельна підготовка. Важливо підготуватися технічно, а також підготувати як співробітників, так і керівників.
Мета оцінювання персоналу:
Важливим моментом є те, як інформувати співробітників і керівників про те, що в компанії планується проведення оцінювання і складання індивідуальних планів розвитку, і яка загалом мета цього заходу.
Як не треба робити? Розіслати співробітникам форми для оцінювання із супровідним листом типу «Колеги, заповніть, будь ласка, бланк оцінювання. У вас 2 тижні. Такого-то числа ми з HR-службою з кожним індивідуально поспілкуємося і складемо план розвитку ваших компетенцій». І повернутися до них через два тижні. Це не іронія, це реальний приклад із життя.
Лідер компанії і HR-менеджер збирають керівників підрозділів, пояснюють їм: суть оцінювання, цілі й завдання, алгоритм, а також зв’язок оцінювання і стратегії компанії. І розповідають, як керівникам краще транслювати інформацію про оцінювання своїм співробітникам.
Керівник підрозділу збирає свою команду й розповідає про запланований захід. Тільки не робіть це через емейл, краще донесіть інформацію їм особисто, зібравши всіх разом. Або запишіть відеозвернення, якщо співробітники перебувають у різних містах.
Про що важливо розповісти співробітникам:
Під час спілкування зі співробітниками рекомендується уникати слова «оцінювання» — це створює у них невпевненість і затамованість. Ми, наприклад, використовуємо вислів «розвиваючі зустрічі по складанню ІПР». Ви можете придумати свою назву.
Це самостійна робота співробітника, роздуми про свій прогрес або регрес роботи в компанії за минулі 6 місяців. Зазвичай співробітникам дається 2 тижні на таку самостійну роботу та заповнення шаблону.
Рекомендується розміщувати шаблони на електронних носіях (Google диск або на платформі, яку ви використовуєте для корпоративного навчання та опитувань). Важливо забезпечити конфіденційність даних: доступ до відповідей співробітників має бути тільки у їхніх безпосередніх керівників та HR-відділу. Скажіть заздалегідь співробітникам, як ви забезпечите конфіденційність даних, і хто матиме доступ до результатів.
Помилкою буде, якщо інші співробітники зможуть побачити результати саморефлексії. Тоді ви отримаєте спотворену інформацію, відповіді співробітників не будуть щирими, цінність такої роботи буде сильно занижена, а довіра до керівництва підірвана.
Поки співробітники проводять самооцінку та заповнюють шаблони, керівникам також необхідно оцінити особисті та професійні компетенції кожного співробітника свого підрозділу та прийти на трьохсторонню зустріч із підготовленим зворотним зв’язком для кожного.
Учасники цієї зустрічі: співробітник, його безпосередній керівник (n+1), HR-менеджер і іноді керівник n+2. Закладайте на таку зустріч від 30 до 60 хвилин на кожного лінійного співробітника. Якщо оцінювання проводить керівник підрозділу, то не менше 60 хвилин.
Якщо в компанії немає HR-відділу, варто запросити на проєкт оцінювання персоналу та складання ІПР зовнішнього досвідченого HR-менеджера або коуча, який допоможе скласти бесіду, яка розкриє співробітника на трьохсторонній зустрічі.
Перед зустріччю рекомендується HR-менеджерам додатково зібратися з кожним керівником, щоб завчасно вивчити заповнені співробітниками шаблони самооцінки, виділити акценти та зафіксувати питання, які важливо буде обговорити на трьохсторонній зустрічі зі співробітником, порівняти самооцінку співробітника з оцінюванням його безпосереднього керівника.
На цьому етапі відбувається трьохсторонній зворотний зв’язок за результатами роботи співробітника за минулі 6 місяців. Створіть легку атмосферу, що сприяє спілкуванню: розташуйтеся в переговорній кімнаті, де є вода, кава або чай, не ходять посторонні й не хлопають двері. Не робіть серйозні обличчя «приймальної комісії». Не сідайте всім складом оцінювальної комісії навпроти співробітника, а розподіліться рівномірно за круглим столом. Налаштуйтеся на співпрацю і розвиваючий діалог. Роздрукуйте заповнену співробітником форму саморефлексії або виведіть на екран телевізора чи проєктора.
На початку зустрічі ще раз зазначте цілі цього заходу та подякуйте співробітникові за його залученість і виконану роботу під час підготовки до зустрічі.
Попросіть співробітника розповісти:
Далі, керівник n+1 дає відгук співробітнику:
HR-менеджер і, якщо присутній, керівник n+2:
Важливо, щоби протягом усієї зустрічі зберігалася доброзичлива атмосфера, і вона була максимально продуктивною. Для цього HR-менеджер або коуч ставить співробітнику та його керівнику питання, які допоможуть: співробітнику краще розкрити свій потенціал, зрозуміти, як він сам бачить свій розвиток у компанії далі, як буде працювати наступні пів року-рік над своїм зростанням; керівнику — дати розвиваючий відгук співробітнику (а не критичний) та своє бачення траєкторії його розвитку в компанії.
На завершення зустрічі важливо погодити план розвитку співробітника на найближчі пів року-рік:
Протягом двох тижнів після проведення трьохсторонньої зустрічі необхідно остаточно погодити ІПР кожного співробітника компанії:
Для когось буде достатньо внутрішнього наставництва збоку досвідченого співробітника або серії коуч-сесій для розвитку певних компетенцій. А для когось потребуватимуться внутрішні та зовнішні формати навчання — очно або онлайн. Краще, якщо співробітники самі проявлять ініціативу й шукатимуть для себе підходящі тренінги, семінари, програми навчання. Або скористаються корпоративною базою знань, якщо така в компанії є. Далі — складаємо та ухвалюємо бюджет.
За реалізацію індивідуальних планів розвитку відповідають:
Після погодження індивідуальних планів і траєкторій розвитку кожного співробітника у вас буде дорожня карта на найближчі 6 місяців: чому, де і як кожен співробітник буде навчатися, як буде виглядати в часі та інструментах його рух із точки А (сьогодні) у точку Б (через 6-12 місяців), його зростання.
Для реалізації цих планів потрібно:
Ст. 164 ПКУ встановлено особливості визначення бази оподаткування ПДФО для доходів у негрошовій формі. А…
Ортопедичний матрац – це не просто частина меблів, а важливий елемент здорового способу життя. Якість…
В арсеналі сучасних маркетологів є багато ефективних інструментів, тому про такий скромний метод впливу як…
Найкращий пункт обміну. Критерії та поради при виборі обмінника Коли потрібно обміняти 100-200 доларів, люди…
У статті 8 Закону «Про Державний бюджет України на 2025 рік» від 14.09.2024 №12000 визначили…
Компьютерная игра Counter-Strike 2 является одной из самых популярных киберспортивных дисциплин благодаря тому, что тут…