Це цікаво

Як удосконалити англомовне резюме для західної компанії?

Складно не означає краще

Англійська мова дуже відрізняється від української за формою мислення та побудовою речень. Тому дослівний переклад часто позбавляє текст сенсу й робить його неприродно довгим. А рекрутери в середньому витрачають на одне резюме приблизно 6 секунд, тож вчитуватися у щось довге й складне їм зовсім не з руки.

Тому варто перевіряти своє англомовне резюме на правильність і зрозумілість. Для цього спочатку можна використати, наприклад, сервіс Grammarly, а потім попросити про вичитку людину, яка добре знає мову. Звісно, краще, якщо ця людина буде з досвідом у сфері HR чи кар’єрного консультування — щоб ваше резюме точно склало про вас правильне враження у роботодавця. 

Резюме — це про себе. Але… 

Зрозуміло, що резюме має говорити про нас: наш досвід, вміння та характеристики. Але чи варто постійно підкреслювати це у формулюваннях? Коли в кожному реченні рекрутер бачить займенники “I” чи “My”, це може бути навіть гірше, ніж постійне використання фраз-кліше на кшталт “Excellent team player with good management skills”. Тож в англомовних резюме для опису себе в розділах “Summary” (“About me”) та “Work experience” краще використовувати третю особу. Наприклад: 

“Enthusiastic, Curious & Problem solving oriented Engineer with 10 years in the marine industry with sea-going experience. Strong hands-on background in preventive maintenance, repair, and overhauling of 4-stroke engines and various equipment”.

Ера Microsoft Office пройшла 

Проскануйте своє резюме (особливо якщо воно було складене доволі давно) на відповідність останнім do’s and don’ts. Наприклад, побачивши в полі “Hard Skills” або “Technologies” вашого резюме пакет Microsoft Office, вас можуть сприйняти несерйозно. Більшість роботодавців і так припускають, що кандидати мають базові навички роботи з комп’ютером, тому не варто зазначати очевидне. Натомість зосередьтеся на конкретних навичках, які можуть бути корисні для діяльності у вашій галузі, як-от кодування HTML, SEO/SEM, програми для керування проєктами тощо. 

Особистим даним тут не місце

 

Раніше в резюме можна було побачити особисті дані кандидатів: дату народження, сімейний стан, країну походження, фотографію тощо, але зараз це вважається застарілою практикою, особливо в західних країнах. Через запровадження антидискримінаційних законів і правил захисту даних роботодавці не хочуть отримувати інформацію про ті подробиці вашого життя, які не стосуються вашої кваліфікації. Адже зосередженість роботодавця на цих даних може стати обґрунтуванням для звинувачення в дискримінації. 

Хоча є винятки: наприклад, якщо ви розглядаєте можливість працювати віддалено, ви можете згадати це в резюме разом із зазначенням країни, де перебуваєте зараз. 

Дієслова — ваші найкращі друзі 

Поширена помилка в резюме — описувати свої загальні обов’язки замість тієї цінності, яку ви приносили компанії. Тоді як конкретні результати — це саме те, на що насамперед звертають увагу роботодавці. Тож замість яскравих, але розмитих і «німих» прикметників чи іменників намагайтеся використовувати більше активних дієслів. 

 Неправильно: 

Collaborative team player with high emotional intelligence and resilience.

 Правильно: 

Analyzed new business opportunity, performed AB test and converted it to +5k $ in revenue the first month. 

Щоб викристалізувати свої основні досягнення, треба проаналізувати попередній досвід. Для цього можна звернутися по допомогу, наприклад, до колеги з відділу кадрів, хоча провести такий аналіз можна й самостійно. Спитайте себе, чи ваші дії на минулих посадах зекономили компанії час або гроші, чи досягали ви цілей, що стояли перед вами, чи отримували професійні відзнаки й нагороди тощо. Завдяки такому аналізу ви обов’язково знайдете 4-6 досягнень, які привернуть увагу роботодавця. Мінімум два з них опишіть відразу в Summary вашого резюме. Це перше, що бачить рекрутер, і вже з нього розуміє, чи варто читати далі.

Немає досвіду? Вихід є 

Якщо ви тільки починаєте кар’єру чи хочете змінити сферу діяльності, у вас, ймовірно, ще не має комерційного досвіду роботи. Що ж тоді додати в резюме? Тут допоможе волонтерство чи успішно завершений освітній курс із зібраним портфоліо. Я помітила, що ми рідко розглядаємо волонтерство як різновид професійного досвіду, а даремно. Наші західні колеги практикують найм на основі лише волонтерства, бо це є суперіндикатором того, що людина готова робити щось важливе для неї навіть без грошей. 

Будьте обережні з шаблонами 

Звісно, шаблони полегшують процес написання резюме, роблять його більш структурованим і читабельним. Але іноді через використання шаблонів резюме втрачає у якості: людина підкреслює не те, що треба, додає купу непотрібної інформації чи просто вибирає неправильний шаблон, далекий від того, що хочуть бачити в компанії. Якщо ви не впевнені, що саме з різноманітних і гарних шаблонів з інтернету вам підійде, виберіть класику — Word. Це безпрограшний варіант. 

Локалізація — наше все

Дуже важливим є момент локалізації резюме, особливо коли ви вже точно розумієте, яка країна чи яка компанія є для вас пріоритетними. Здавалося б, в усіх західних країнах однакові правила, але узагальнення тут не працюють: наприклад, для роботодавців з Німеччини та Франції важливе фото в резюме, а для Канади, США чи Великої Британії — ні. І таких моментів багато.  

Тому перш ніж подаватися на вакансію, потрібно дослідити тему працевлаштування в конкретній країні та просканувати своє резюме на наявність можливих культурних і правових відмінностей. Якщо цим знехтувати, то можна програти боротьбу за посаду ще на стадії перевірки ATS (це програмне забезпечення, яке сканує резюме кандидатів на наявність певних маркерів і ключових слів). 

Як щодо резюме в соцмережах? 

У 2021 році TikTok запустив пілотну кампанію “TikTok Resumes” для заохочення кандидатів використовувати цю соцмережу для пошуку роботи й комунікації з потенційним роботодавцем. Робити TikTok-резюме потрібно далеко не всім: варто зважати на сферу діяльності та специфіку компанії, її продукту, користувачів тощо. Наприклад, якщо більша частина клієнтів компанії — представники покоління Z (12-22 років), які підписані на TikTok-сторінку бренду, де й відбувається понад 70% конверсій. У такому разі своїм нестандартним TikTok-резюме ви дасте зрозуміти, що знаєтесь на особливостях роботи компанії та потребах її клієнтів. 

Цей спосіб заявити про себе збільшує ваші шанси бути поміченим у кілька разів, але ще раз підкреслю: він підійде не всім. Це варіант радше для кандидатів без досвіду, здебільшого у сфері маркетингу, SMM і медіа. 

А от LinkedIn — це соцмережа, де варто зареєструватись кожному фахівцеві, особливо якщо ви шукаєте роботу на західному ринку. Тільки уявіть: щохвилини 8 кандидатів отримують оффер через LinkedIn, сьогодні це чи не найпотужніший ресурс для пошуку роботи у світі. Рекрутери активно використовують цю соцмережу для пошуку працівників, і грамотно та якісно заповнений профіль у Linkedin — це відображення вашого резюме й спосіб привернути до себе увагу потенційного роботодавця. Але в Україні цю соцмережу явно недооцінюють: за статистикою, лише 2,4 млн українців використовують Linkedin. І дарма, тож якщо ви ще не там, терміново виправляйте становище. 

Кілька порад: функція “Open to work” у LinkedIn активує так званий «зворотний пошук» для зацікавлених рекрутерів зі всього світу, а не лише для близького кола контактів, що значно пришвидшує пошук роботи. А позначка “Remote” у профілі дасть зрозуміти, що ви розглядаєте віддалені пропозиції, і видаватиме вас рекрутерам у пошуку за відповідним фільтром. 

Не резюме єдиним

Багато рекрутерів вважають супровідний лист обов’язковим елементом подачі на вакансію. Адже резюме є доволі обмеженим за кількістю інформації. Зокрема, з резюме навряд чи можна дізнатися про ставлення кандидата до компанії, його мотивацію та бажання працювати. Зате все це можна написати в супровідному листі, який рекрутер прочитає ще до того, як перегляне резюме. 

Наявність супровідного листа — це значна перевага для кандидата, який відповідає не всім вимогам вакансії. Якщо в cover letter кандидат продемонструє свою мотивацію та розуміння, чим дана компанія відрізняється від інших і як він може допомогти їй досягти цілей, це може перекрити брак якихось навичок чи навіть відсутність професійного досвіду. Завдання супровідного листа — переконати роботодавця, що у вас варто інвестувати. Тож якщо ви й досі не зробили своєю звичкою готувати cover letter при подачі на вакансію, то для західного ринку змінити патерн усе ж доведеться. 

Резюме (і супровідний лист, як ми вже з’ясували) — це ваш перший контакт із компанією, перше враження про вас у роботодавця і перший показник вашої професійності. Від цих документів залежить, продовжаться ваші стосунки з компанією чи закінчаться, так і не розпочавшись. Тож для отримання бажаних результатів варто інвестувати в підготовку резюме й cover letter вдосталь зусиль і часу. 

Share
Опубліковано
Buhgalter

Recent Posts

Где заказать высокие кроссовки от adidas?

Обувь от адидас — это выбор тех, кто ценит стиль, комфорт и универсальность. Модели из…

2 дні ago

Малий, середній та великий бізнес: які види підприємств існують в Україні?

Український бізнесовий ландшафт охоплює великий спектр підприємств, які поділяються на малі, середні та великі залежно…

3 дні ago

Обязательная страховка для водителя в один клик

Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…

3 тижні ago

Готівкові кредити: для чого їх використовують?

Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…

4 тижні ago

Трейдинг для новичков: советы и рекомендации

Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…

4 тижні ago

Чи буде штраф за однакові номери в податкових накладних

Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…

4 тижні ago