Англійська мова дуже відрізняється від української за формою мислення та побудовою речень. Тому дослівний переклад часто позбавляє текст сенсу й робить його неприродно довгим. А рекрутери в середньому витрачають на одне резюме приблизно 6 секунд, тож вчитуватися у щось довге й складне їм зовсім не з руки.
Тому варто перевіряти своє англомовне резюме на правильність і зрозумілість. Для цього спочатку можна використати, наприклад, сервіс Grammarly, а потім попросити про вичитку людину, яка добре знає мову. Звісно, краще, якщо ця людина буде з досвідом у сфері HR чи кар’єрного консультування — щоб ваше резюме точно склало про вас правильне враження у роботодавця.
Зрозуміло, що резюме має говорити про нас: наш досвід, вміння та характеристики. Але чи варто постійно підкреслювати це у формулюваннях? Коли в кожному реченні рекрутер бачить займенники “I” чи “My”, це може бути навіть гірше, ніж постійне використання фраз-кліше на кшталт “Excellent team player with good management skills”. Тож в англомовних резюме для опису себе в розділах “Summary” (“About me”) та “Work experience” краще використовувати третю особу. Наприклад:
“Enthusiastic, Curious & Problem solving oriented Engineer with 10 years in the marine industry with sea-going experience. Strong hands-on background in preventive maintenance, repair, and overhauling of 4-stroke engines and various equipment”.
Проскануйте своє резюме (особливо якщо воно було складене доволі давно) на відповідність останнім do’s and don’ts. Наприклад, побачивши в полі “Hard Skills” або “Technologies” вашого резюме пакет Microsoft Office, вас можуть сприйняти несерйозно. Більшість роботодавців і так припускають, що кандидати мають базові навички роботи з комп’ютером, тому не варто зазначати очевидне. Натомість зосередьтеся на конкретних навичках, які можуть бути корисні для діяльності у вашій галузі, як-от кодування HTML, SEO/SEM, програми для керування проєктами тощо.
Раніше в резюме можна було побачити особисті дані кандидатів: дату народження, сімейний стан, країну походження, фотографію тощо, але зараз це вважається застарілою практикою, особливо в західних країнах. Через запровадження антидискримінаційних законів і правил захисту даних роботодавці не хочуть отримувати інформацію про ті подробиці вашого життя, які не стосуються вашої кваліфікації. Адже зосередженість роботодавця на цих даних може стати обґрунтуванням для звинувачення в дискримінації.
Хоча є винятки: наприклад, якщо ви розглядаєте можливість працювати віддалено, ви можете згадати це в резюме разом із зазначенням країни, де перебуваєте зараз.
Поширена помилка в резюме — описувати свої загальні обов’язки замість тієї цінності, яку ви приносили компанії. Тоді як конкретні результати — це саме те, на що насамперед звертають увагу роботодавці. Тож замість яскравих, але розмитих і «німих» прикметників чи іменників намагайтеся використовувати більше активних дієслів.
Collaborative team player with high emotional intelligence and resilience.
Analyzed new business opportunity, performed AB test and converted it to +5k $ in revenue the first month.
Щоб викристалізувати свої основні досягнення, треба проаналізувати попередній досвід. Для цього можна звернутися по допомогу, наприклад, до колеги з відділу кадрів, хоча провести такий аналіз можна й самостійно. Спитайте себе, чи ваші дії на минулих посадах зекономили компанії час або гроші, чи досягали ви цілей, що стояли перед вами, чи отримували професійні відзнаки й нагороди тощо. Завдяки такому аналізу ви обов’язково знайдете 4-6 досягнень, які привернуть увагу роботодавця. Мінімум два з них опишіть відразу в Summary вашого резюме. Це перше, що бачить рекрутер, і вже з нього розуміє, чи варто читати далі.
Якщо ви тільки починаєте кар’єру чи хочете змінити сферу діяльності, у вас, ймовірно, ще не має комерційного досвіду роботи. Що ж тоді додати в резюме? Тут допоможе волонтерство чи успішно завершений освітній курс із зібраним портфоліо. Я помітила, що ми рідко розглядаємо волонтерство як різновид професійного досвіду, а даремно. Наші західні колеги практикують найм на основі лише волонтерства, бо це є суперіндикатором того, що людина готова робити щось важливе для неї навіть без грошей.
Звісно, шаблони полегшують процес написання резюме, роблять його більш структурованим і читабельним. Але іноді через використання шаблонів резюме втрачає у якості: людина підкреслює не те, що треба, додає купу непотрібної інформації чи просто вибирає неправильний шаблон, далекий від того, що хочуть бачити в компанії. Якщо ви не впевнені, що саме з різноманітних і гарних шаблонів з інтернету вам підійде, виберіть класику — Word. Це безпрограшний варіант.
Дуже важливим є момент локалізації резюме, особливо коли ви вже точно розумієте, яка країна чи яка компанія є для вас пріоритетними. Здавалося б, в усіх західних країнах однакові правила, але узагальнення тут не працюють: наприклад, для роботодавців з Німеччини та Франції важливе фото в резюме, а для Канади, США чи Великої Британії — ні. І таких моментів багато.
Тому перш ніж подаватися на вакансію, потрібно дослідити тему працевлаштування в конкретній країні та просканувати своє резюме на наявність можливих культурних і правових відмінностей. Якщо цим знехтувати, то можна програти боротьбу за посаду ще на стадії перевірки ATS (це програмне забезпечення, яке сканує резюме кандидатів на наявність певних маркерів і ключових слів).
У 2021 році TikTok запустив пілотну кампанію “TikTok Resumes” для заохочення кандидатів використовувати цю соцмережу для пошуку роботи й комунікації з потенційним роботодавцем. Робити TikTok-резюме потрібно далеко не всім: варто зважати на сферу діяльності та специфіку компанії, її продукту, користувачів тощо. Наприклад, якщо більша частина клієнтів компанії — представники покоління Z (12-22 років), які підписані на TikTok-сторінку бренду, де й відбувається понад 70% конверсій. У такому разі своїм нестандартним TikTok-резюме ви дасте зрозуміти, що знаєтесь на особливостях роботи компанії та потребах її клієнтів.
Цей спосіб заявити про себе збільшує ваші шанси бути поміченим у кілька разів, але ще раз підкреслю: він підійде не всім. Це варіант радше для кандидатів без досвіду, здебільшого у сфері маркетингу, SMM і медіа.
А от LinkedIn — це соцмережа, де варто зареєструватись кожному фахівцеві, особливо якщо ви шукаєте роботу на західному ринку. Тільки уявіть: щохвилини 8 кандидатів отримують оффер через LinkedIn, сьогодні це чи не найпотужніший ресурс для пошуку роботи у світі. Рекрутери активно використовують цю соцмережу для пошуку працівників, і грамотно та якісно заповнений профіль у Linkedin — це відображення вашого резюме й спосіб привернути до себе увагу потенційного роботодавця. Але в Україні цю соцмережу явно недооцінюють: за статистикою, лише 2,4 млн українців використовують Linkedin. І дарма, тож якщо ви ще не там, терміново виправляйте становище.
Кілька порад: функція “Open to work” у LinkedIn активує так званий «зворотний пошук» для зацікавлених рекрутерів зі всього світу, а не лише для близького кола контактів, що значно пришвидшує пошук роботи. А позначка “Remote” у профілі дасть зрозуміти, що ви розглядаєте віддалені пропозиції, і видаватиме вас рекрутерам у пошуку за відповідним фільтром.
Багато рекрутерів вважають супровідний лист обов’язковим елементом подачі на вакансію. Адже резюме є доволі обмеженим за кількістю інформації. Зокрема, з резюме навряд чи можна дізнатися про ставлення кандидата до компанії, його мотивацію та бажання працювати. Зате все це можна написати в супровідному листі, який рекрутер прочитає ще до того, як перегляне резюме.
Наявність супровідного листа — це значна перевага для кандидата, який відповідає не всім вимогам вакансії. Якщо в cover letter кандидат продемонструє свою мотивацію та розуміння, чим дана компанія відрізняється від інших і як він може допомогти їй досягти цілей, це може перекрити брак якихось навичок чи навіть відсутність професійного досвіду. Завдання супровідного листа — переконати роботодавця, що у вас варто інвестувати. Тож якщо ви й досі не зробили своєю звичкою готувати cover letter при подачі на вакансію, то для західного ринку змінити патерн усе ж доведеться.
Резюме (і супровідний лист, як ми вже з’ясували) — це ваш перший контакт із компанією, перше враження про вас у роботодавця і перший показник вашої професійності. Від цих документів залежить, продовжаться ваші стосунки з компанією чи закінчаться, так і не розпочавшись. Тож для отримання бажаних результатів варто інвестувати в підготовку резюме й cover letter вдосталь зусиль і часу.
Обувь от адидас — это выбор тех, кто ценит стиль, комфорт и универсальность. Модели из…
Український бізнесовий ландшафт охоплює великий спектр підприємств, які поділяються на малі, середні та великі залежно…
Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…
Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…
Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…
Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…