Головна » Для відпочинку » Це цікаво » Як українцям відкрити бізнес у Німеччині: покрокова інструкція
Це цікаво

Як українцям відкрити бізнес у Німеччині: покрокова інструкція

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

За даними Євростату, німецька економіка – найпотужніша в Європі, а Німеччина вважається однією з найсприятливіших європейських країн для ведення бізнесу. 2021-го року в рейтингу Всесвітнього банку Doing Business  ця країна посіла 22-е місце зі 190 країн

Хто може відкрити бізнес у Німеччині

Українці, які переїхали до Німеччини, можуть відкрити в цій країні бізнес. Одна обов’язкова умова – мати дозвіл на проживання в Німеччині. Українці, які прибули до Німеччини після 24 лютого, мають право оформити тимчасовий захист та отримати дозвіл на проживання за спрощеною процедурою. 

Перед тим як заснувати компанію в Німеччині, слід переконатись: бізнес справді потрібно запускати саме в цьому регіоні, він приноситиме дохід і позитивно впливатиме на розвиток німецької економіки в цілому. Для цього слід скласти детальний бізнес-план компанії на рік і погодити його в місцевому муніципалітеті. 

Є ще одна умова запуску власної компанії в Німеччині. Вона не є обов’язковою, але часто без неї неможливо рухатись далі – це знання німецької мови. 

Яку організаційно-правову форму вибрати

Варто визначитись, яку саме компанію за організаційно-правовою формою ви хочете відкрити.  

Приватний підприємець. У разі несплати податків при такій організаційно-правовій формі засновник відповідає перед державою всіма своїми активами. 

  • Фрилансер. Людина, яка продає виключно послуги. За такою формою можуть працювати лікарі, нотаріуси, юристи, IT-спеціалісти, дизайнери тощо. У них обов’язково має бути спеціальна освіта: свою кваліфікацію вони підтверджують дипломом. Детальніше про те, як стати фрилансером у Німеччині, можна дізнатись тут
  • Торговець . Людина, яка продає товари. За такою формою можуть працювати пекарі, кондитери, різні майстри – будь-хто, хто продає товари через сайт чи в магазині. Торговцям слід отримати дозвіл на торгівлю. Це можна зробити онлайн за цим посиланням. Його вартість від 15 до 31 євро.  

Найпопулярніша форма організації малого бізнесу в Німеччині – це товариство з обмеженою відповідальністю  німецькою GmbH.Можна вибирати будь-яку сферу: нерухомість, туризм, інформаційні технології тощо. При такій організаційно-правовій формі засновник відповідає перед державою тільки активами компанії, а його власні залишаються недоторканими.

  • мінітовариство з обмеженою відповідальністю 
  • звичайне товариство з обмеженою відповідальністю 

Різниця між mini-GmbH та GmbH полягає в розмірі статутного капіталу. Для mini-GmbH статутний капітал складає від 1 євро  тобто стільки, скільки дійсно потрібно засновнику для того, щоб розпочати бізнес. А для звичайного GmbH статутний капітал складає мінімум 25 тис. євро. Проте засновники mini-GmbH не мають права розподіляти всі дивіденди, поки статутний капітал не досягне 25 тис. євро.Також до mini-GmbH не можна внести статутний капітал у натуральній формі  наприклад, інструментами або транспортом. 

Крім того, якщо для звичайного GmbH необхідно скласти окремий статут, то засновники mini-GmbH можуть скористатися так званим типовим статутом або протоколом. Це дозволить заощадити на юридичних послугах і підготовці статуту. Але вносити будь-які зміни до типового протоколу після реєстрації компанії неможливо. 

Наприклад, у компанії може змінитись кількість засновників: було два, а стало чотири. До речі, засновником компанії може бути не тільки фізична, але і юридична. Або якщо змінився директор компанії чи розширились його функції. 

7 кроків, щоб відкрити товариство з обмеженою відповідальністю – GmbH  

  1. Зареєструвати назву компанії в Торгово-промисловій палаті
  2. Скласти статут компанії. У ньому слід детально описати діяльність компанії, вказати частки засновників  якщо їх декілька, вписати контактні дані акціонерів, їхнє місце реєстрації та сімейний стан, а також юридичну адресу офісу. Вартість послуг юриста, який складатиме статут, складає приблизно 500 євро. 
  3. Засвідчити статут у нотаріуса й отримати свідоцтво про реєстрацію компанії. За німецькими законами, чоловік або дружина засновників мають бути присутніми під час посвідчення документів компанії в нотаріуса. Так само має бути присутнім і директор компанії – якщо це інша людина, а не засновник. Завірену копію свідоцтва про реєстрацію нотаріус зазвичай надсилає поштою. Вартість послуг нотаріуса – 600 євро.
  4. Відкрити рахунок у комерційному банку та внести статутний капітал. Для товариства з обмеженою відповідальністю GmbH  це 25 тис. євро. Але на цьому етапі достатньо внести 12,5 тис. євро, а решту суми покласти на рахунок вже після реєстрації в Торговому реєстрі. Копію квитанції про те, що гроші є на рахунку компанії, слід відправити поштою нотаріусу. Така квитанція називається ще депозитним ордером. Також у банку можуть запитати, звідки в засновника гроші. То ж вам варто бути готовими підтвердити, що гроші на запуск компанії  ви заробили законним шляхом.
  5. Зареєструвати компанію в Торговому реєстрі й отримати реєстраційний номер. Орієнтовно це займає один місяць. Вартість реєстрації – 300 євро. 
  6. Укласти договір про обов’язкове соціальне страхуванняотримати індивідуальний номер Betriebsnummer і зареєструвати найманих працівників у німецькій системі страхування. 
  7. Надіслати копії документів нової компанії в місцеву податкову службу – Finanzamt – та отримати внутрішній податковий номер – Steuernummer. Податковий номер знадобиться для заповнення податкової декларації та річних податкових звітів. 

Як ще відкрити бізнес у Німеччині

У Німеччині можна купити вже готовий бізнес або вже зареєстровану компанію. Цей шлях набагато простіший, але і дорожчий. Вартість уже зареєстрованого товариства з обмеженою відповідальністю складає від 33 тис.євро. А вартість чинного бізнесу може бути від 50 тис. євро і вище. 

Зазвичай іноземці вибирають компанії у сферах торгівлі, інформаційних технологій, туризму, а також перукарські послуги. Наразі найприбутковішим бізнесом вважається нерухомість, а саме здача в оренду житлової та комерційної нерухомості – офісів і складів. 

Щоб купити бізнес, слід скласти договір купівлі-продажу, засвідчити його в нотаріуса та надіслати копії документів до Торгового реєстру та місцевої податкової служби. 

Податковий облік компанії в Німеччині

За діяльність мінітовариства чи звичайного товариства з обмеженою відповідальністю в Німеччині слід сплачувати такі податки: 

  • податок на додану вартість – ПДВ – 19% від вартості товару чи послуги; 
  • прибутковий податок  – 14% від загальної суми отриманих доходів; 
  • корпоративний податок – 15% від загального прибутку; 
  • якщо компанія веде діяльність у промисловій сфері – електроенергетика, машинобудування, нафтопереробка тощо – то додатково доведеться сплатити від 7% до 15% податку із загального прибутку: розмір податку залежить від регіону Німеччини, де зареєстрована компанія. 

Податки в Німеччині слід сплачувати наперед, а не після звітного періоду, як в Україні. Щоквартально підприємець зобов’язаний подати попередню електронну декларацію з ПДВ – до 10-го числа наступного місяця – і сплатити податок. Якщо сума за попередньою декларацією більша за фактичну, у податковій службі роблять перерахунок і виплачують компенсацію. 

Послуги бухгалтера складають орієнтовно 70 євро на місяць – усі звіти подають в автоматичному режимі. А ось послуги податкового консультанта щодо річного звіту діяльності компанії коштуватимуть 700 євро. 

Якщо компанія українців у Німеччині буде прибутковою три роки поспіль, вони зможуть отримати тимчасову посвідку на проживання в Німеччині терміном на три роки. Про це говорить параграф 21 Закону про резидентів. Якщо справа буде процвітати і надалі, то резидентам дозволяють отримати посвідку на постійне проживання у країні і громадянство Німеччини.


Поділіться з друзями - підтримайте проект