Головна » Бухгалтеру » Консультації » Як застосовувати РРО при продажу товарів з післяплатою?
Консультації

Як застосовувати РРО при продажу товарів з післяплатою?

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Запитання:

1. ТОВ продає товари через інтернет-магазин, приймає передплату через платіжну систему «WayForPay».  Чи потрібно проводити такі платежі через РРО і в який момент виникають ПЗ з ПДВ? 

2.Чи потрібно складати підсумкову податкову накладну на кінцевого споживача, якщо оплата за товар надходить на поточний рахунок продавця від «NovaPay» післяплатою (тобто коли покупець оплачує товар у момент його фактичного отримання), платіж фактично надходить на рахунок продавця від фінансової установи — посередника. Фінансова установа в цьому випадку надає продавцеві Реєстр переказів, але сам платіж на рахунок продавця надходить від третьої особи. Чи потрібно проводити ці оплати через РРО?

Відповідь:

При продажу товарів через мережу Інтернет у разі відправлення таких товарів поштою за умови післяплати із використанням платіжної системи «NovaPay» чи «WayForPay» – це різні речі. 

При продажу товарів через мережу Інтернет у разі відправлення таких товарів поштою за умови післяплати із використанням фінансових послуг «NovaPay» можна не застосовувати РРО і це не буде порушенням законодавства, оскільки покупцеві фіскальний касовий чек видає ТОВ «NovaPay», а не продавець. Продавець лише за заявкою покупця надсилає через Нову Пошту товар, а покупець, отримуючи його на складі відділення, оплачує його вартість готівкою або платіжними банківськими картками. ТОВ «NovaPay» надає фінансові послуги з приймання готівки (а також платіжних карток) для виконання платіжних операцій і тому зобов’язана надавати чек РРО відповідно до ст. 3 Закону про РРО.

Тому за умови отримання післяплати через ТОВ «NovaPay» продавець не застосовує РРО.

Отже, «NovaPay» приймає платежі для подальшого перерахування продавцю і тому сама повинна видавати покупцю чек РРО – що, власне, і відбувається при оплаті товару на Новій пошті. Покупець отримує товар на Новій пошті і платить готівкою або карткою у поштовому відділенні.

WayForPay – це еквайрингова система, яка приймає карткові платежі прямо на сайті продавця і тому сам продавець повинен проводити такі платежі через РРО при продажі будь-яких товарів. WayForPay не видає касові чеки.

За своїм змістом – це система для надання послуг з еквайрингу у дистанційному режимі. Продаж товарів на умовах повної передоплати із застосуванням платіжного сервісу WayForPay відбувається у три етапи:

1) операція з приймання платіжним сервісом коштів від покупця, про що формується відповідне електронне повідомлення про приймання коштів;

2) операція безготівкового переказу платіжним сервісом коштів, прийнятих від покупця, на банківський рахунок продавця;

3) передача товару покупцю.

Суб’єктами (учасниками) операції купівлі-продажу товару є продавець, який здійснює продаж товарів, і отримувач такого товару (покупець), який здійснює грошовий розрахунок за цей товар у дистанційному режимі за допомогою платіжного сервісу.

При цьому, факт виконання договору купівлі-продажу товару обумовлений саме отриманням товару покупцем. Тому, продавець зобов`язаний забезпечити отримання покупцем розрахункового документа, який підтверджує факт оплати покупцем товару. Відповідно, така операція має ознаки розрахункової в розумінні Закону про РРО, а застосування РРО при її проведенні є обов`язковим.

Щодо ПДВ зазначимо, що платник ПДВ відправляє товар покупцям через поштового оператора («Нову пошту» тощо), який не лише здійснює доставку, а й приймає кошти за оплату цього товару, які перераховує платнику ПДВ. 

Відповідно до пп. 201.4 ПКУ, податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі, зокрема, здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

У випадку, коли оплату за товар приймає поштовий оператор з подальшим переведення цієї суми постачальнику, грошові кошти від споживача за поставлений товар надходять не безпосередньо на рахунок постачальника, а зараховується на рахунок поштового оператора з подальшим їх перерахуванням з такого рахунку на рахунок постачальника. 

Саме тому податкова накладна за щоденними підсумками операцій не може бути складена при здійсненні постачання товарів кінцевому споживачу, якщо розрахунки за такі товари будуть здійснюватися через іншу юридичну особу.  

Аналогічну думку висловила ДПС у листі від 11.09.2018 р. №3988/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Отже, у ситуації, яка розглядається, підприємство зобов’язане скласти окрему звичайну податкову накладну на кожне таке постачання через оператора поштового зв’язку.

При цьому згідно з пп. «б» пп. 187.1 ПКУ датою виникнення ПЗ з ПДВ є подія, яка сталась раніше, зокрема, дата відвантаження товарів. Тож, датою складання такої накладної правильно буде вважати дату передачі товару поштовому перевізнику, адже саме ця дата є початком переміщення товару до покупця.


Поділіться з друзями - підтримайте проект
Мітки