Верховна Рада прийняла рішення підтримати Законопроект № 7010
Народні депутати підтримали законопроект з урахуванням правок Президента і прийняли його в цілому як Закон.
Закон покращує умови ведення ЗЕД, скорочує час для експортно-імпортних операцій і покращує інвестиційну привабливість України.
Закон створює законодавчу основу для механізму «Єдиного вікна» та функціонування єдиного державного інформаційного веб-порталу «Єдине вікно для міжнародної торгівлі», через який, зокрема, передбачена можливість одноразового подання в електронному вигляді документів та/або відомостей з метою автоматичного обміну інформацією про вантаж в процесі його митного контролю.
Таким чином, замість печаток і штампів державних органів на паперових документах, документи та інформація надаватимуться одноразово в електронному вигляді, а контролюючі органи проставлятимуть електронні відмітки у спільній базі даних.
Також, основними нововведеннями зазначеного Закону є наступне:
1. скорочується кількість контролюючих органів на кордоні за рахунок:
- покладення на посадових осіб митниць обов’язків щодо перевірки дозвільних документів, які на сьогодні перевіряються посадовими особами Державної екологічної інспекції
- покладення на посадових осіб Державної прикордонної служби обов’язків щодо здійснення радіологічного контролю, який на сьогодні здійснюються посадовими особами Державної екологічної інспекці
2. скасування необхідності отримання підприємствами позитивного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи для здійснення санітарно-епідеміологічного контролю товарів, що переміщуються через митний кордон України.
В Мінфіні вважають…
“Єдине вікно” – це один з важливих антикорупційних кроків, який мінімізує людський фактор при прийнятті рішень контролюючими органами, стимулює їх перехід на європейські принципи здійснення державного контролю та сприяє міжнародній торгівлі.
На даний час, в середньому 85% вантажів оформлюється через систему «Єдиного вікна».
Від редакції додамо, що Президент додав у Законопроект свої поправки, котрі покликані підтримати вітчизняного сільгоспвиробника.
Глава держави зазначає, що у не коригованому ним Законі державна підтримка на часткове відшкодування сільськогосподарським товаровиробникам вартості закупівлі спеціальних вагонів для перевезення зерна, зокрема, є несправедливою стосовно більшості сільськогосподарських товаровиробників, а тому запропонував виключити з Закону пункти 21 та 25 розділу ІІ, якими така підтримка запроваджується.
Пропонована ж Законом, що розглядається, державна підтримка на часткове відшкодування сільськогосподарським товаровиробникам вартості закупівлі спеціальних вагонів для перевезення зерна не забезпечує досягнення соціальних та економічних цілей державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників, а відтак є нераціональним витрачанням бюджетних коштів.
Крім того, слід ураховувати, що більшість сільськогосподарських товаровиробників становлять фермерські господарства (75 відсотків від загальної кількості сільськогосподарських підприємств), обсяг виробництва продукції рослинництва (11,2 відсотка) не є таким, що об’єктивно вимагає придбання більшістю з них спеціальних вагонів для перевезення зерна.
Беручи до уваги вартість спеціальних вагонів для перевезення зерна, а також значні витрати, необхідні на їх утримання і експлуатацію та обсяги продукції рослинництва власного виробництва, претендувати на таку державну підтримку зможуть переважно великі сільськогосподарські підприємства.
За таких обставин запроваджувана Законом державна підтримка на часткове відшкодування сільськогосподарським товаровиробникам вартості закупівлі спеціальних вагонів для перевезення зерна є несправедливою стосовно більшості сільськогосподарських товаровиробників.