Головна » Для відпочинку » Це цікаво » З запуском податкової амністії виникла проблема: лист Нацбанку
Це цікаво

З запуском податкової амністії виникла проблема: лист Нацбанку

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Розробники закону про податкову амністію не подумали, як банки повинні перевіряти інформацію про всі декларанта з 2005 року: Офіс Президента провів зустріч з Комітетом Гетманцева і Нацбанком.

Автори проекту закону про податкову амністію 5153 і Комітет Гетманцева, який його допрацьовував, що не продумали той момент, що для її запуску необхідно мати реєстр усіх осіб, які коли-небудь подавали декларації. Це з’ясувалося вже після прийняття Верховною Радою закону.

Нагадаємо, що згідно зі змінами під податкову амністію не можуть потрапити деякі громадські діячі:

«Декларантами такоже НЕ могут буті особини , Які за будь-який рік починаючі з 1 січня 2005 року подавали або ма ють подаваті декларації відповідно до Законів, что визначаються чи визначавши правові та організаційні засади у сфері Запобігання Корупції (кроме тих, Які претендувалі або претендують на зайняття посад, перебування на якіх требует чи Вимагаю від особини Подання відповідної декларації, та не були прізначені або обрані на відповідні посади) », 

– написали розробники в законі.

Яким чином, знайти всю інформацію про цих осіб починаючи з 1 січня 2005 року ці фірми чомусь не подумали.

«Одноразове декларування повинно бути запущено з 1 вересня, і тут несподівано виявляється, що у нас трохи не вистачає даних і Нацдержслужби потрібно за місяць з невеликим зробити реєстр всіх осіб, які коли-небудь від початку історичного матеріалізму і до 2016 року подавали декларації. Планування – наша сильна національна риса все-таки »,

– поскаржилася народний депутат Ольга Василевська-Смаглюк, яка також є членом Комітету Гетманцева , який відповідав за законопроект.

З цією проблемою Національний банк вирішив йти до голови Нацагентства з питань державної служби Наталії Алюшиної.

Так, він відправив їй листа під назвою «Про забезпечення вимог законодавства України з питань податкової амністії».

У ньому наголошується, що після прийняття 15 червня Верховною Радою закону про податкову амністію була проведена зустріч за участю представників Офісу Президента України, Комітету Гетманцева і Національного банку України.

За результатами цієї зустрічі Нацбанк змушений звернутися до Національного агентства України з питань державної служби (НАГС) для вирішення питання про взаємодію з банками при реалізації норм Закону.

Так, новим законом передбачено, що для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант повинен розмістити кошти в національній та іноземній валютах в готівковій формі та / або банківських металах н а поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України до подачі одноразової (спеціальної) добровільного декларації.

Однак згідно з нормами Закону про податкову амністію певні особи не можуть бути декларантами в рамках одноразового (спеціального) добровільного декларування (згідно з підрозділом 9-4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу).

Для обмеження ризиків того, що спеціальні рахунки будуть використовуватися неправомірно, банки повинні мати інструменти для перевірки відповідної інформації.

З огляду на, що в Законі відсутні механізми перевірки надання декларантом декларації відповідно до законів, які визначають або визначали правові та організаційні засади у сфері запобігання корупції, банкам України необхідна інформація про перелік осіб, які раніше подавали такі декларації .

У зв’язку з тим, що Єдиний державний реєстр декларацій (реєстр НАПКА) містить дані в електронному вигляді починаючи з 2016 року Національний банк вважає за необхідне створення НАГС переліку посад суб’єктів декларування, які зобов’язані (були зобов’язані) подавати декларацію відповідно до законодавства з питань запобігання корупції .

Альтернативним способом встановлення банками такої інформації може бути забезпечення можливості оперативного отримання банками інформації на їх запити, адресовані НАГС. Національний банк в свою чергу готовий приєднатися до обговорення деталей для вирішення цього питання. «Просимо повідомити про прийняте НАГС вирішенні і визначитися з датою зустрічі з питань, викладених у цьому листі», – сказано в листі НБУ.

Нагадаємо, що 16 липня Володимир Зеленський підписав закон про податкову амністію . Раніше ці законопроекти ( 5153, 5156 ) були прийняті як закони. Головним ідеологом тут виступає член команди Зеленського, глава податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев

«Із задекларованого актівів громадянин повинен буде Сплатити збір, зокрема 5% относительно валютних цінностей на рахунки у банках в Україні, а такоже других актівів, что знаходяться (зареєстровані) в Україні; 9% относительно валютних цінностей на рахунки в іноземних ФІНАНСОВИХ установах, а такоже з других актівів, что знаходяться за кордоном; 2,5% относительно номінальної вартості державних облігацій України, придбаних декларантом у період з 1 вересня 2021 року до 31 серпня 2 022 року.

Если громадянин сплатить усі необхідні збори, держава гарантуватіме Йому звільнення від відповідальності за Порушення податкового, валютного законодавства », – заявляє Офіс Президента з цього приводу .

А якщо не сплатить, то не гарантуватиме – має на увазі закон.

Справа в тому, що в законі про податкову амністію міститься норма, згідно з якою, навіть якщо ви не подасте так звану «нульову декларацію», імперативно буде вважатися, що ви вже повідомили податкової , що не маєте активів в розмірі більшому, ніж передбачено законом.

Т. е. Що стосується законності придбання всього, що більше зазначених вище нормативів, то тут можуть виникнути питання у податковій. А також якщо в подальшому вам раптом захочеться купити щось дорожче за вартістю, ніж 400 тисяч грн.

Також згідно з підписаним Зеленським закону протягом 9 місяців з дня набрання чинності цим Законом Кабмін зобов’язаний буде розробити і внести на розгляд Верховної Ради законопроект про посилення контролю за повнотою оподаткування доходів фізичних осіб. 

Крім того, законом нівелюється принцип презумпції правомірності правочину. Адже доведеться підтверджувати походження коштів кожен раз, коли угоду укладають «Не амністовані», т. Е. Які не подали декларацію громадяни.

 

 

СЮГ


Поділіться з друзями - підтримайте проект