Проектом Закону пропонується удосконалити процедуру здійснення примусового виконання рішень органами державної виконавчої служби та приватними виконавцями.
- Передбачити, що реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта можуть не зазначатися в постановах у справах про адміністративні правопорушення, які виносяться на місці вчинення правопорушення або без участі особи.
- Удосконалюється порядок сплати авансового внеску при пред’явленні виконавчого документа до виконання. Стягувач звільняється від обов’язку разом із заявою про відкриття виконавчого провадження подавати документ, підтверджуючий сплату авансового внеску, оскільки кошти зараховуються на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби, приватного виконавця. Доказом сплати авансового внеску є надходження коштів на вказані рахунки.
- Крім того, зменшується максимальний розмір авансового внеску, оскільки виходячи з практики примусового виконання судових рішень і рішень інших органів, у виконавчому проваджені про стягнення коштів витрати на суму, що складає 10 мінімальних розмірів заробітної плати, не здійснюються.
Проектом Закону пропонується доповнити перелік категорій осіб, які звільняються від сплати авансового внеску. Зокрема, від сплати авансового внеску пропонується звільнити:
- органи місцевого самоврядування,
- органи та особи, уповноважені законодавством видавати виконавчі документи.
Також проектом Закону, серед іншого, удосконалюється процедура відновлення виконавчого провадження, проведення реалізації арештованого майна, уцінки нереалізованого майна та порядок оскарження рішень, дій державних виконавців.
Крім того, у зв’язку із запровадженням інституту приватних виконавців, пропонується удосконалити деякі питання щодо організації діяльності приватного виконавця.
Відповідно до статті 31 Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» за вчинення виконавчих дій приватному виконавцю сплачується винагорода, яка складається з основної та додаткової. Так, проектом Закону пропонується визначити порядок стягнення основної винагороди.
Оскільки згідно із статтею 14 Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» фінансове та матеріальне забезпечення діяльності працівників органів державної виконавчої служби та фінансування витрат на проведення і організацію виконавчих дій здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, а також коштів виконавчого провадження, а приватний виконавець як особа, уповноважена державою здійснювати діяльність з примусового виконання рішень, самостійно забезпечує організацію своєї діяльності (сплата податків, оренда та забезпечення офісу, заробітна плата помічнику тощо), проектом Закону пропонується надати право приватному виконавцю виконувати постанову про стягнення основної винагороди у тому разі, коли її не стягнуто під час примусового виконання рішення.
Зауважимо проект, що вище згаданий Законопроект розроблено Мінюстом України, а отже, можливе його прийняття у найближчий час.