Проектом Закону пропонується удосконалити процедуру здійснення примусового виконання рішень органами державної виконавчої служби та приватними виконавцями.

  1. Передбачити, що реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта можуть не зазначатися в постановах у справах про адміністративні правопорушення, які виносяться на місці вчинення правопорушення або без участі особи.
  2. Удосконалюється порядок сплати авансового внеску при пред’явленні виконавчого документа до виконання. Стягувач звільняється від обов’язку разом із заявою про відкриття виконавчого провадження подавати документ, підтверджуючий сплату авансового внеску, оскільки кошти зараховуються на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби, приватного виконавця. Доказом сплати авансового внеску є надходження коштів на вказані рахунки.
  3. Крім того, зменшується максимальний розмір авансового внеску, оскільки виходячи з практики примусового виконання судових рішень і рішень інших органів, у виконавчому проваджені про стягнення коштів витрати на суму, що складає 10 мінімальних розмірів заробітної плати, не здійснюються.

Проектом Закону пропонується доповнити перелік категорій осіб, які звільняються від сплати авансового внеску. Зокрема, від сплати авансового внеску пропонується звільнити:

  • органи місцевого самоврядування,
  • органи та особи, уповноважені законодавством видавати виконавчі документи.

Також проектом Закону, серед іншого, удосконалюється процедура відновлення виконавчого провадження, проведення реалізації арештованого майна, уцінки нереалізованого майна та порядок оскарження рішень, дій державних виконавців.

Крім того, у зв’язку із запровадженням інституту приватних виконавців, пропонується удосконалити деякі питання щодо організації діяльності приватного виконавця.

Відповідно до статті 31 Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» за вчинення виконавчих дій приватному виконавцю сплачується винагорода, яка складається з основної та додаткової. Так, проектом Закону пропонується визначити порядок стягнення основної винагороди. 

Оскільки згідно із статтею 14 Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів»  фінансове та матеріальне забезпечення діяльності працівників органів державної виконавчої служби та фінансування витрат на проведення і організацію виконавчих дій здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, а також коштів виконавчого провадження, а приватний виконавець як особа, уповноважена державою здійснювати діяльність з примусового виконання рішень, самостійно забезпечує організацію своєї діяльності (сплата податків, оренда та забезпечення офісу, заробітна плата помічнику тощо), проектом Закону пропонується надати право приватному виконавцю виконувати постанову про стягнення основної винагороди у тому разі, коли її не стягнуто під час примусового виконання рішення.

Зауважимо проект, що вище згаданий Законопроект розроблено Мінюстом України, а отже, можливе його прийняття у найближчий час.

Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

Локальний бізнес vs великі мережі: чому варто підтримувати місцеві компанії?

Сьогодні споживачі мають широкий вибір між покупками у великих міжнародних мережах та підтримкою локальних підприємств.…

2 дні ago

Коли можна не подавати додаток 1 до єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ?

ДПС в Івано-Франківській області розповідає, що форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків…

5 днів ago

Чи треба індексувати зарплату у лютому 2025 року?

Нагадаємо, що стаття 34 Держбюджету-2025 містить три ключові положення: •Індекс споживчих цін для індексації грошових…

2 тижні ago

Які правила надання відстрочки для студентів та викладачів?

Міноборони розповідає, що надання відстрочки здобувачам професійної, фахової передвищої та вищої освіти, інтернів і докторантів, а також…

3 тижні ago

З 1 лютого будуть зменшені ліміти на карткові перекази

Ще 10 грудня 2024 року окремі банки підписали Меморандум про забезпечення прозорості функціонування ринку платіжних…

3 тижні ago

Як заповнювати нову форму ТТН: детальна інструкція від Мінрозвитку

Йдеться про наказ № 1332, яким вносяться зміни до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні. Документ…

3 тижні ago