Навколо даного законопроекту точиться дискусія та запекла боротьба одних за його прийняття та необхідність, та інших – проти та зазначення його шкідливості та заперечення його доцільності.
Ми не будемо ставати на бік якоїсь однієї сторони , проте намагатимемося довести до нашого читача думки різних сторін. Зазначимо лише, що прихильників Законопроекту мало, і це або його автори, або наближені до них чиновники. Наразі вся бізнес-спільнота та опозиція проти.
До вашої уваги думка бізнесу України, виражена Федерацією роботодавців України.
Хоча ніхто не бачив його остаточну редакцію і ці епічні всього якихось 560 сторінок тексту дрібним шрифтом. І уявіть собі нашого втомленого від виробничих проблем підприємця, на якого звалиться цей закон і у якого немає грошей на юрслужбу і фінконсультантів. Що він вибере – розбиратися, піти в тінь або переїхати в Польщу? І хоча там закладені деякі позитивні «плюшки», зокрема для малого бізнесу пройшло збільшення верхніх лімітів для Фопів, але для підприємств на загальній системі оподаткування, на яких тримається економіка і за рахунок чиїх податків збирається бюджет, вирішили закрутити гайки!
Включається горезвісний “людський фактор” – податкова зможе при перевірках за власним розсудом інтерпретувати госп. діяльність підприємств і конкретних госп. операцій, і інспектор буде ОСОБИСТО вирішувати обґрунтовані економічно ваші операції, враховувати їх або. І сильно автори закону впевнені в кваліфікації перевіряючих? Можемо тільки уявити тепер, як зросте для бізнесу вартість перевірок.
Раз вину чи її відсутність тепер визначає податковий орган, то скоро над будь-яким директором буде висіти ризик бути незрозумілим для інспектора у разі, якщо він зважився на додаткові, раніше не визначені, види діяльності або розширення лінійки продуктів. Що може спричинити звинувачення в нікчемності правочину, блокування податкових накладних, непідтвердження витрат і податкового кредиту!
Якщо зараз дії податкової можна оскаржити в суді і спробувати відбити штраф (адже після перевірки є 10 днів, щоб розібратися в акті і подати заперечення, які повинні розглянути і тільки після цього винести рішення-повідомлення з сумою штрафу), то згідно з новим законом – відразу акт та нарахування штрафу! А потім – іди, судися, якщо не згоден!
При цьому, навіть якщо ти потім виграв суд, податкова перестане нести відповідальність за свої помилкові, надумані і невірні штрафні санкції!
Виростають в рази розміри штрафів та розширюється сфера їх застосування!
Продовжувати можна довго, я торкнувся лише малу частину запитань до закону 1210 з розділу про адміністрування податків. А там ще розділ про BEPS (розмивання податкової бази і виведення прибутку з-під оподаткування), ресурсний розділ і т.і
Розумію, звичайно – адже якщо все це звалити разом і перемішати, то вийде протягнути набагато більше фіскальних тортур. Але це все явно не про економічне зростання! І про це чудово знає автор з / проекту – голова профільного комітету ВР, Данило Гетьманцев, якому і до першого читання, і перед другим криком кричало бізнес спільноту про можливі згубні наслідки! Зауваження писали всі, хто розуміє ризики його прийняття, зокрема Федерація роботодавців України. Частина з них, треба визнати, були враховані. Але тільки частина … І тепер ФРУ наполягає, щоб президент ветував закон 1210 і збирає завтра на публічне обговорення його авторів, представників Мінфіну, ДФС, експертів з податкових питань, власників підприємств, фіндиректорів, головних бухгалтерів та всіх, кого хвилюють наслідки його прийняття.
Більше матеріалів за даною темою:
Гетманцев: законопроект №1210 – це системне доопрацювання ПКУ
Чому законопроекти №1210 та №1209-1 є нелегітимними? Позиція Ніни Южаніної
Законопроект №1210. Аналіз основних змін до податкового законодавства
Законопроєкт №1210 може повернути диктат податкової щодо бізнесу