Закриття ФОП можна умовно поділити на 6 етапів:
Для припинення свій діяльності ФОП подає заяву за формою 12 державному реєстратору за місцем прописки (ст. 18 п. 4. Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань).
Бланк Форми 12 можна завантажити тут
Документи подаються в паперовому (особисто або представником) або в електронному вигляді (п.1 ІІ розділ Наказу Міністерства Юстиції № 359/5 від 09.02.2016)
У паперовому вигляді документи можна подати:
При наявності ЕЦП документи можна подати в електронному вигляді через Онлайн Дім Юстиції або iGov. Детальніше про користування даними електронними послугами ми писали в нашому матеріалі, тож передивіться.
Протягом 24 годин, якщо наступний день після подачі документів не вихідний або свято, приймається рішення про припинення підприємницької діяльності ФОП та вносяться дані до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Після прийняття рішення про припинення діяльності, ФОП слід звернутися в банк, де у нього відкриті рахунки, для їх закриття.
Для цього йому потрібно буде написати заяву з проханням про закриття рахунку (п. 20.1 Постанови Правління Національного Банку України № 492 від 12.11.2003г.) В зв’язку з ліквідацією ФОП із зазначенням реквізитів рахунків, в деяких банках цю процедуру можна провести онлайн через клієнт банк.
Після отримання заяви про закриття рахунку співробітником банку, після закінчення 30 днів, рахунки в банку закриваються.
В абзаці другому п. 11.1 розділу XI Наказу Міністерства Фінансів України № 1588 від 09.12.2011г. сказано, що державні реєстратори передають дані про прийняття рішення про припинення підприємницької діяльності контролюючим органам.
На підставі цих даних платник податку знімається з обліку (ч.3 ст. 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань).
Якщо ж дані про державну реєстрацію та ін. Відомості не містяться в Єдиному державному реєстрі, то платник податку зобов’язаний протягом трьох днів після прийняття рішення про його ліквідацію повідомити про це контролюючі органи і подати заяву про ліквідацію платника податків за формою № 8-ОПП.
Електронну форму № 8-ОПП можна скачати за посиланням
Після отримання відомостей про припинення діяльності ФОП контролюючі органи проводять заходів податкового контролю, пов’язаних з його ліквідацією, всі вимоги по сплаті платежів, контроль за справляння яких здійснюють контролюючі органи, повинні бути отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов’язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог. При проведенні документальної перевірки контролюючі органи можуть запитувати регістри, первинні бухгалтерські документи, податкову, фінансову та статистичну звітність (п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України).
Після проведення всіх необхідних заходів, відповідальний співробітники підрозділів УКРІНФОРМ вносить інформацію до Єдиного банку даних юридичних осіб та підтверджує інформацію про наявність / відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів. Контролюючий орган до кінця терміну, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог і в день отримання запиту від суб’єкта державної реєстрації передає відомості:
Після цього, якщо все інтригувати картки платника податків закриті, платник знімається з обліку.
З 01.10.2013 р. повноваження з адміністрування ЄСВ передано від ПФУ органам Міндохода, а з 2014 р -ГФСУ.
Зняття з обліку платників єдиного внеску здійснюється на підставі переданих державним реєстратором відомостей з реєстраційної картки (абзац 7 ч. 1 ст. 5 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування).
Після передбаченої законодавством перевірки платника щодо правильності нарахування та сплати єдиного внеску, проведення остаточного розрахунку і закриття інтригувати карток до реєстру страхувальників вносяться записи із зазначенням дати і причини зняття з обліку платника єдиного внеску (п. 8 розділу IV Наказу Міністерства Фінансів України № 1162 від 24.11 .2014 р).
Дані про зняття з обліку платника єдиного внеску передаються реєстратору і вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Зніматися з обліку в Пенсійному Фонді варто після проходження перевірки по правильності нарахування та сплати єдиного внеску.
Незважаючи на те, що адмініструванням ЄСВ займається УКРІНФОРМ, законодавство передбачає процедуру зняття з обліку платника ЄСВ в Пенсійному Фонді.
Пенсійний Фонд так само, як і ГФС отримує повідомлення про рішення ФОП припинення підприємницької діяльності і в 10-ти денний термін проводить документальну перевірку платників з найманими працівниками.
Платники без найманих працівників подають до органів Пенсійного фонду звіт про нараховані суми ЄСВ за період роботи у звітному році та копію акта перевірки УКРІНФОРМ.
За результатами перевірки проводиться остаточний розрахунок, після чого ПФУ складає довідку про відсутність заборгованості (п. 5.2 глави 5 Постанови Правління Пенсійного Фонду України № 21-6 від 27.09.2010 р).
Так само після отримання відомостей від реєстратора про припинення підприємницької діяльності ФОП органи Пенсійного Фонду знімають з обліку платника ЄСВ і відправляють йому повідомлення про це безкоштовно поштою, не пізніше наступного дня після отримання відомостей (п. 5.3 глави 5 Постанови Правління Пенсійного Фонду України № 21- 6 від 27.09.2010 р).
Останній етап ліквідації ФОП є блокування ЕЦП.
Порядок блокування ключів залежить від акредитованого центру, який їх видавав.
Деякі центри дозволяють блокування онлайн або в телефонному режимі. Ознайомитися з порядком блокування ключів виданих АЦСК ІДД ДФС можна на їхньому сайті.
Після блокування ключів ФОП можна вважати повністю ліквідованим.
Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…
Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…
Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…
Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…
Одеська ДПС надала відповіді на запитання щодо формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA). 1. Яким чином визначати…
У разі здійснення операцій з постачання товарів у рахунок оплати праці працівників у рядку «Індивідуальний…