Головна » Бухгалтеру » Консультації » Застосування ПРРО: питання та відповідь податківців
Консультації

Застосування ПРРО: питання та відповідь податківців

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email
Причин для того, щоб почати придивлятися до ПРРО (програмного РРО) безліч. У тому числі наближення кінця єдиноподаткової РРО/ПРРО-пільги. Тому важливо знати думку податківців у ключових РРО/ПРРО-питаннях. Дамо короткий огляд станом на сьогодні.

На сайті податківців є спеціальний розділ, де зібрана вся інформація щодо ПРРО. Його можна знайти за посиланням: tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/. Тому якщо у вас виникло питання, можна скористатися цим ресурсом і знайти відповідь.

Торгсофт РРО – програмний РРО для ФОП та юридичних осіб . Пропонуємо підприємцям готове рішення для контролю розрахунковий операцій. Торгсофт — система автоматизації для торгових точок будь-яких розмірів, для обліку товарів у більш ніж 120 видах бізнесу. 

Посилання на наш продукт: https://torgsoft.ua/options/prro/

 

Але щоб не витрачати свій час на пошуки, ми вже підготували для вас відповіді на найпопулярніші запитання img 1.

Запитання

Відповідь податківців

Якщо з 01.01.2022 р. ФОП торгуватиме за готівку, чи треба йому використовувати РРО або ПРРО?

Можна вибрати на власний розсуд: або РРО, або ПРРО — що вам зручніше

Якщо у ФОП вже є апаратний РРО, чи треба відмовлятися від нього і переходити на ПРРО?

Ні, це абсолютно не обов’язково. Можна: 1) продовжувати використовувати апаратний РРО; 2) окрім РРО, зареєструвати ще й ПРРО; 3) або зняти з реєстрації апаратний РРО і зареєструвати ПРРО (якщо хочете використовувати тільки ПРРО)

Звідки можна завантажити безоплатний ПРРО?

За посиланням: tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/

Скільки має бути ПРРО у ФОП?

Мінімум стільки, скільки у нього господиниць (магазинів, торговельних точок тощо). Але можна й більше

Чи можна виносити ПРРО за межі магазину?

Відповідь податківців: «При реєстрації ПРРО заявником вказується тип ПРРО (стаціонарний, пересувний, ПТКС). Якщо суб’єкт господарювання має намір використовувати ПРРО в стаціонарному магазині та для пересувної торгівлі, то необхідно реєструвати два окремих ПРРО…».

І до відповіді цієї тут не причепишся. Оскільки згідно з Порядком № 3171 (п. 2 розд. IV) «ПРРО може застосовуватись лише в тій господарській одиниці, дані про яку внесені до Реєстру щодо такого ПРРО».

Але як бути, якщо оплату ми, наприклад, отримуємо в основному за інтернет-еквайрингом і іноді через власну доставку безпосередньо від покупця. У такому разі, очевидно, безпечніше також реєструвати декілька ПРРО. Один — на склад/квартиру2. Інший — на кур’єра3

Якщо в магазині декілька касирів, скільки потрібно ПРРО?

Стільки, скільки касирів одночасно (!) працюють. Кожному касирові потрібен окремий ПРРО

Як зареєструвати ПРРО?

Спочатку переконайтеся, що інформація про господиницю або транспортний засіб подана податківцям у формі № 20-ОПП. Потім зайдіть в Електронний кабінет4 і подайте форму № 1-ПРРО (J/F1316602)5. Після цього чекайте на другу квитанцію, в якій буде зазначено реєстраційний номер вашого ПРРО

Якщо у ФОП немає ні офлайн-магазину/складу, ні авто, у нього — інтернет-магазин, як йому зареєструвати ПРРО?

ПРРО можна зареєструвати на квартиру. Але така квартира має бути заздалегідь показана у формі № 20-ОПП

Скільки треба електронних підписів (ЕП) для роботи на ПРРО?

Стільки, скільки у вас працює касирів. У кожного касира має бути власний підпис.

Після того як ЕП касирів оформлені, дані про них треба відправити податківцям, подавши в Електронному кабінеті форму J/F1391801

Що треба оформляти підприємцеві для роботи з ПРРО: електронний підпис чи електронну печатку для ПРРО?

На розсуд ФОП: можна обрати як підпис, так і печатку для ПРРО. Податківці не бачать у цьому різниці.

Щоправда, вони вказують, що для випадку з програмно-технічними комплексами самообслуговування, у яких відсутній касир, знадобиться саме електронна печатка для ПРРО (категорія 109.20 ЗІР).

При цьому одна електронна печатка може одночасно використовуватися на декількох ПРРО, а ось ЕП має бути окремий для кожного касира

Чи можна оформити ЕП онлайн?

Податківці видають ЕП онлайн6, але тільки тим користувачам, у яких вже є ЕП і реєстраційні дані яких не змінювалися.

Якщо оформляєте ЕП уперше, доведеться відвідати податківців особисто.

Від себе додамо, що для ПРРО може використовуватися той же ЕП, яким підписують інші документи для відправлення в податкову

Якщо форма фіскального чека змінюється на законодавчому рівні, чи буде він оновлений у ПРРО?

Так, ДПС уносить відповідні зміни у своє програмне забезпечення. Актуальну версію програмного забезпечення можна завантажити на сайті податківців. А ось якщо ви користуєтеся програмою іншого розробника, відновити її повинен він

Як можна видати чек ПРРО? Чи обов’язково друкувати його?

Роздруковувати чек необов’язково. Можна продемонструвати QR-код чека на екрані вашого ПРРО (щоб покупець міг його зчитати) або відправити електронний чек на телефон або електронну пошту покупця

Що робити, якщо виникнуть перебої з Інтернетом, електрикою?

Ще при реєстрації ПРРО можна обрати один із двох варіантів: або взагалі не проводити розрахункові операції в період збоїв, або працювати в режимі офлайн. При виборі другого варіанта податківці сформують діапазон фіскальних номерів чеків ПРРО (звичайні 2000 шт), які можна буде використовувати при інтернет-збоях

Режим ПРРО-офлайн можна використовувати не більше 36 годин безперервно і не більше 168 годин на місяць. Після відновлення інтернет-зв’язку дані з ПРРО автоматично йдуть на сервер податківців7

Як формувати чек, якщо ПРРО вийшов з ладу (тимчасово «глючить»)?

У період поломки ПРРО чеки не формуємо, розрахункові операції не проводимо. На цей випадок можна мати резервний РРО, щоб продовжувати торгівлю.

Через електронний кабінет відправляємо податківцям форму № 2-ПРРО (J/F1316701).

Її можна не відправляти, якщо після перезавантаження гаджету ПРРО відразу запрацював

Чи обов’язково застосовувати РРО/ПРРО, якщо ФОП-єдиноподатник надає медичні послуги та отримує оплату онлайн?

Податківці дозволяють не застосовувати РРО/ПРРО, тільки якщо оплата заходить з рахунку на рахунок (без карток) img 2.

Сперечатися (а в цьому випадку читай — судитися) з податківцями захоче не кожен. Але вважаємо підхід податківців помилковим. Стаття 9 Ззакону про РРО звільняє від РРО/ПРРО абсолютно усіх суб’єктів господарювання, у тому числі й ФОП-єдиноподатників, якщо вони приймають плату за послуги онлайн (виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів)8

Чи потрібен РРО/ПРРО, якщо покупці платять через інтернет-банкінг (Приват24, Ощад24 тощо)

Тривалий час податківці упиралися, вважаючи, що такі розрахунки вимагають РРО. Хоча, насправді, продавець не приймає картку покупця і не створює умов для платежу карткою, тому розрахункової операції тут немає й РРО не потрібен.

Наразі ніби як намітилася слабка тенденція в поглядах податківців на користь того, що РРО в цьому випадку не потрібен img 3 (лист ДПСУ від 14.06.2021 р. № 2381/ІПК/99-00-07-05-01-06).

Але поки ще думка фіскалів хистка. Тому краще заручитися ІПК з цього питання (більше деталей — у наступному номері)

За яких розрахунківсне потрібен РРО/ПРРО?

Податківці погоджуються, що РРО/ПРРО не потрібен9, якщо оплата від покупця надійшла:

— з рахунку на рахунок (без карток);

— через касу банку;

— через ПТКС банку (з використанням готівки). На наш погляд, оплата через небанківські ПТКС теж не вимагає РРО10;

— за дистанційні послуги з карток (виключно через Liqpay, Portmone, Ipay, Приват24, Монобанк, Ощад 24/7). Насправді, у п. 14 ст. 9 Закону про РРО говориться про РРО-звільнення для усіх послуг, а не тільки дистанційних11

Для яких розрахунків потрібен РРО/ПРРО?

Якщо оплата від покупця надійшла:

— готівкою;

— через банківський термінал з використання картки;

— через небанківський ПТКС (ми вважаємо, що РРО повинен застосовувати власник ПТКС, а не продавець товару);

— оплата товарів за допомогою карток

Чи потрібен РРО/ПРРО у разі отримання оплати з карток за інтернет-послуги без фізичного контакту покупця і продавця?

Податківці давно погоджуються, що такі операції через РРО/ПРРО проводити не треба, оскільки місце розрахункової операції не визначене. Отже, її немає як такої.

Тобто чек РРО/ПРРО можна не видавати при оплаті комунальних послуг, кабельного телебачення, доступу до інтернет-контенту, комп’ютерних програм тощо

Якщо ФОП не може зрозуміти, як зайшов платіж12, чи треба проводити операцію через РРО/ПРРО?

Податківці пропонують у разі неможливості ідентифікації способу оплати проводити його через РРО/ПРРО.

Або виключити проблемні способи оплати зі свого сайту (ІПК ДПСУ від 09.06.2021 р. №2310/ІПК/99-00-07-05-01-06). Але чи можливо це? Навіть просто надавши покупцям IBAN-номер рахунку, ми не може передбачити, як заплатить покупець. Платіж може зайти як із банківського рахунку, так і з картки покупця, або через інтернет-банкінг, або через ПТКС

Кому можна поставити запитання щодо впровадження ПРРО?

Перелік податківців, які можуть проконсультувати щодо ПРРО, наведений за посиланням:

tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/perelik-posadovih-osib-dps/

Де можна перевірити чек РРО/ПРРО?

Чек можна перевірити за його номером, ввівши його за посиланням:

cabinet.tax.gov.ua/cashregs/check

Яким чином СГ може здійснити перехід з програмного забезпечення (далі — ПЗ) ПРРО, що надається ДПС, на ПЗ, розроблене іншими виробниками?

З метою переходу з ПЗ ПРРО, що надається Державною податковою службою на безоплатній основі (як і будь-якого іншого ПЗ) на ПЗ інших виробників (комерційних), суб’єкту господарювання необхідно закрити зміну на такому ПРРО, здійснити налаштування іншого ПЗ і почати роботу13

Чи можливо проглянути закриту робочу зміну в ПРРО, яка була відкрита і закрита на іншому пристрої?

Проглянути закриту робочу зміну ПРРО, яка була відкрита і закрита на іншому пристрої (ПРРО), наразі неможливо, оскільки відсутня синхронізація змін з іншими пристроями в програмних рішеннях «ПРРО Каса» і «пРРОсто», які надаються Державною податковою службою на безоплатній основі.

Водночас інші виробники (комерційні) програмних рішень у разі потреби можуть налаштувати такий режим для здійснення синхронізації між пристроями (ПРРО) суб’єкта господарювання

Які дії СГ, якщо в програмному рішенні «ПРРО Каса» (Windows/Android) при формуванні фіскального чека виникають помилки: «помилка в реєстрації чека» або «неможливо фіскалізувати чек»?

У разі виникнення у суб’єкта господарювання (користувача ПРРО) в програмному рішенні «ПРРО Каса» (Windows/Android) при формуванні фіскального чека помилок: «помилка в реєстрації чека» або «неможливо фіскалізувати чек», такому суб’єктові господарювання треба перевірити наявність зв’язку з фіскальним сервером.

При цьому слід звернути увагу, що разом із повідомленням про помилку надходить розшифровка причини відмови. Водночас наведені помилки можуть виникати у випадку: втрати зв’язку між ПРРО і фіскальним сервером та відмови суб’єкта господарювання перейти в режим офлайн; суб’єкт господарювання здійснював спроби працювати з двох різних пристроїв на одному ПРРО, не закривши робочу зміну на одному з пристроїв, унаслідок чого була порушена локальна нумерація документів


Поділіться з друзями - підтримайте проект
Мітки

Наша розсилка