На сайті податківців є спеціальний розділ, де зібрана вся інформація щодо ПРРО. Його можна знайти за посиланням: tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/. Тому якщо у вас виникло питання, можна скористатися цим ресурсом і знайти відповідь.
Торгсофт РРО – програмний РРО для ФОП та юридичних осіб . Пропонуємо підприємцям готове рішення для контролю розрахунковий операцій. Торгсофт — система автоматизації для торгових точок будь-яких розмірів, для обліку товарів у більш ніж 120 видах бізнесу.
Посилання на наш продукт: https://torgsoft.ua/
Але щоб не витрачати свій час на пошуки, ми вже підготували для вас відповіді на найпопулярніші запитання
Запитання |
Відповідь податківців |
Якщо з 01.01.2022 р. ФОП торгуватиме за готівку, чи треба йому використовувати РРО або ПРРО? |
Можна вибрати на власний розсуд: або РРО, або ПРРО — що вам зручніше |
Якщо у ФОП вже є апаратний РРО, чи треба відмовлятися від нього і переходити на ПРРО? |
Ні, це абсолютно не обов’язково. Можна: 1) продовжувати використовувати апаратний РРО; 2) окрім РРО, зареєструвати ще й ПРРО; 3) або зняти з реєстрації апаратний РРО і зареєструвати ПРРО (якщо хочете використовувати тільки ПРРО) |
Звідки можна завантажити безоплатний ПРРО? |
За посиланням: tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/ |
Скільки має бути ПРРО у ФОП? |
Мінімум стільки, скільки у нього господиниць (магазинів, торговельних точок тощо). Але можна й більше |
Чи можна виносити ПРРО за межі магазину? |
Відповідь податківців: «При реєстрації ПРРО заявником вказується тип ПРРО (стаціонарний, пересувний, ПТКС). Якщо суб’єкт господарювання має намір використовувати ПРРО в стаціонарному магазині та для пересувної торгівлі, то необхідно реєструвати два окремих ПРРО…». І до відповіді цієї тут не причепишся. Оскільки згідно з Порядком № 3171 (п. 2 розд. IV) «ПРРО може застосовуватись лише в тій господарській одиниці, дані про яку внесені до Реєстру щодо такого ПРРО». Але як бути, якщо оплату ми, наприклад, отримуємо в основному за інтернет-еквайрингом і іноді через власну доставку безпосередньо від покупця. У такому разі, очевидно, безпечніше також реєструвати декілька ПРРО. Один — на склад/квартиру2. Інший — на кур’єра3 |
Якщо в магазині декілька касирів, скільки потрібно ПРРО? |
Стільки, скільки касирів одночасно (!) працюють. Кожному касирові потрібен окремий ПРРО |
Як зареєструвати ПРРО? |
Спочатку переконайтеся, що інформація про господиницю або транспортний засіб подана податківцям у формі № 20-ОПП. Потім зайдіть в Електронний кабінет4 і подайте форму № 1-ПРРО (J/F1316602)5. Після цього чекайте на другу квитанцію, в якій буде зазначено реєстраційний номер вашого ПРРО |
Якщо у ФОП немає ні офлайн-магазину/складу, ні авто, у нього — інтернет-магазин, як йому зареєструвати ПРРО? |
ПРРО можна зареєструвати на квартиру. Але така квартира має бути заздалегідь показана у формі № 20-ОПП |
Скільки треба електронних підписів (ЕП) для роботи на ПРРО? |
Стільки, скільки у вас працює касирів. У кожного касира має бути власний підпис. Після того як ЕП касирів оформлені, дані про них треба відправити податківцям, подавши в Електронному кабінеті форму J/F1391801 |
Що треба оформляти підприємцеві для роботи з ПРРО: електронний підпис чи електронну печатку для ПРРО? |
На розсуд ФОП: можна обрати як підпис, так і печатку для ПРРО. Податківці не бачать у цьому різниці. Щоправда, вони вказують, що для випадку з програмно-технічними комплексами самообслуговування, у яких відсутній касир, знадобиться саме електронна печатка для ПРРО (категорія 109.20 ЗІР). При цьому одна електронна печатка може одночасно використовуватися на декількох ПРРО, а ось ЕП має бути окремий для кожного касира |
Чи можна оформити ЕП онлайн? |
Податківці видають ЕП онлайн6, але тільки тим користувачам, у яких вже є ЕП і реєстраційні дані яких не змінювалися. Якщо оформляєте ЕП уперше, доведеться відвідати податківців особисто. Від себе додамо, що для ПРРО може використовуватися той же ЕП, яким підписують інші документи для відправлення в податкову |
Якщо форма фіскального чека змінюється на законодавчому рівні, чи буде він оновлений у ПРРО? |
Так, ДПС уносить відповідні зміни у своє програмне забезпечення. Актуальну версію програмного забезпечення можна завантажити на сайті податківців. А ось якщо ви користуєтеся програмою іншого розробника, відновити її повинен він |
Як можна видати чек ПРРО? Чи обов’язково друкувати його? |
Роздруковувати чек необов’язково. Можна продемонструвати QR-код чека на екрані вашого ПРРО (щоб покупець міг його зчитати) або відправити електронний чек на телефон або електронну пошту покупця |
Що робити, якщо виникнуть перебої з Інтернетом, електрикою? |
Ще при реєстрації ПРРО можна обрати один із двох варіантів: або взагалі не проводити розрахункові операції в період збоїв, або працювати в режимі офлайн. При виборі другого варіанта податківці сформують діапазон фіскальних номерів чеків ПРРО (звичайні 2000 шт), які можна буде використовувати при інтернет-збоях Режим ПРРО-офлайн можна використовувати не більше 36 годин безперервно і не більше 168 годин на місяць. Після відновлення інтернет-зв’язку дані з ПРРО автоматично йдуть на сервер податківців7 |
Як формувати чек, якщо ПРРО вийшов з ладу (тимчасово «глючить»)? |
У період поломки ПРРО чеки не формуємо, розрахункові операції не проводимо. На цей випадок можна мати резервний РРО, щоб продовжувати торгівлю. Через електронний кабінет відправляємо податківцям форму № 2-ПРРО (J/F1316701). Її можна не відправляти, якщо після перезавантаження гаджету ПРРО відразу запрацював |
Чи обов’язково застосовувати РРО/ПРРО, якщо ФОП-єдиноподатник надає медичні послуги та отримує оплату онлайн? |
Податківці дозволяють не застосовувати РРО/ПРРО, тільки якщо оплата заходить з рахунку на рахунок (без карток) Сперечатися (а в цьому випадку читай — судитися) з податківцями захоче не кожен. Але вважаємо підхід податківців помилковим. Стаття 9 Ззакону про РРО звільняє від РРО/ПРРО абсолютно усіх суб’єктів господарювання, у тому числі й ФОП-єдиноподатників, якщо вони приймають плату за послуги онлайн (виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів)8 |
Чи потрібен РРО/ПРРО, якщо покупці платять через інтернет-банкінг (Приват24, Ощад24 тощо) |
Тривалий час податківці упиралися, вважаючи, що такі розрахунки вимагають РРО. Хоча, насправді, продавець не приймає картку покупця і не створює умов для платежу карткою, тому розрахункової операції тут немає й РРО не потрібен. Наразі ніби як намітилася слабка тенденція в поглядах податківців на користь того, що РРО в цьому випадку не потрібен Але поки ще думка фіскалів хистка. Тому краще заручитися ІПК з цього питання (більше деталей — у наступному номері) |
За яких розрахунківсне потрібен РРО/ПРРО? |
Податківці погоджуються, що РРО/ПРРО не потрібен9, якщо оплата від покупця надійшла: — з рахунку на рахунок (без карток); — через касу банку; — через ПТКС банку (з використанням готівки). На наш погляд, оплата через небанківські ПТКС теж не вимагає РРО10; — за дистанційні послуги з карток (виключно через Liqpay, Portmone, Ipay, Приват24, Монобанк, Ощад 24/7). Насправді, у п. 14 ст. 9 Закону про РРО говориться про РРО-звільнення для усіх послуг, а не тільки дистанційних11 |
Для яких розрахунків потрібен РРО/ПРРО? |
Якщо оплата від покупця надійшла: — готівкою; — через банківський термінал з використання картки; — через небанківський ПТКС (ми вважаємо, що РРО повинен застосовувати власник ПТКС, а не продавець товару); — оплата товарів за допомогою карток |
Чи потрібен РРО/ПРРО у разі отримання оплати з карток за інтернет-послуги без фізичного контакту покупця і продавця? |
Податківці давно погоджуються, що такі операції через РРО/ПРРО проводити не треба, оскільки місце розрахункової операції не визначене. Отже, її немає як такої. Тобто чек РРО/ПРРО можна не видавати при оплаті комунальних послуг, кабельного телебачення, доступу до інтернет-контенту, комп’ютерних програм тощо |
Якщо ФОП не може зрозуміти, як зайшов платіж12, чи треба проводити операцію через РРО/ПРРО? |
Податківці пропонують у разі неможливості ідентифікації способу оплати проводити його через РРО/ПРРО. Або виключити проблемні способи оплати зі свого сайту (ІПК ДПСУ від 09.06.2021 р. №2310/ІПК/99-00-07-05-01-06). Але чи можливо це? Навіть просто надавши покупцям IBAN-номер рахунку, ми не може передбачити, як заплатить покупець. Платіж може зайти як із банківського рахунку, так і з картки покупця, або через інтернет-банкінг, або через ПТКС |
Кому можна поставити запитання щодо впровадження ПРРО? |
Перелік податківців, які можуть проконсультувати щодо ПРРО, наведений за посиланням: tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/perelik-posadovih-osib-dps/ |
Де можна перевірити чек РРО/ПРРО? |
Чек можна перевірити за його номером, ввівши його за посиланням: |
Яким чином СГ може здійснити перехід з програмного забезпечення (далі — ПЗ) ПРРО, що надається ДПС, на ПЗ, розроблене іншими виробниками? |
З метою переходу з ПЗ ПРРО, що надається Державною податковою службою на безоплатній основі (як і будь-якого іншого ПЗ) на ПЗ інших виробників (комерційних), суб’єкту господарювання необхідно закрити зміну на такому ПРРО, здійснити налаштування іншого ПЗ і почати роботу13 |
Чи можливо проглянути закриту робочу зміну в ПРРО, яка була відкрита і закрита на іншому пристрої? |
Проглянути закриту робочу зміну ПРРО, яка була відкрита і закрита на іншому пристрої (ПРРО), наразі неможливо, оскільки відсутня синхронізація змін з іншими пристроями в програмних рішеннях «ПРРО Каса» і «пРРОсто», які надаються Державною податковою службою на безоплатній основі. Водночас інші виробники (комерційні) програмних рішень у разі потреби можуть налаштувати такий режим для здійснення синхронізації між пристроями (ПРРО) суб’єкта господарювання |
Які дії СГ, якщо в програмному рішенні «ПРРО Каса» (Windows/Android) при формуванні фіскального чека виникають помилки: «помилка в реєстрації чека» або «неможливо фіскалізувати чек»? |
У разі виникнення у суб’єкта господарювання (користувача ПРРО) в програмному рішенні «ПРРО Каса» (Windows/Android) при формуванні фіскального чека помилок: «помилка в реєстрації чека» або «неможливо фіскалізувати чек», такому суб’єктові господарювання треба перевірити наявність зв’язку з фіскальним сервером. При цьому слід звернути увагу, що разом із повідомленням про помилку надходить розшифровка причини відмови. Водночас наведені помилки можуть виникати у випадку: втрати зв’язку між ПРРО і фіскальним сервером та відмови суб’єкта господарювання перейти в режим офлайн; суб’єкт господарювання здійснював спроби працювати з двох різних пристроїв на одному ПРРО, не закривши робочу зміну на одному з пристроїв, унаслідок чого була порушена локальна нумерація документів |