Так багато сподівань платники покладали на 2018 рік, особливо в світлі набуття зупинки блокування податкових. А що змінилось насправді? Які зміни ПДВ приніс нам рік Собаки? Чи стане той собака скаженим для платників чи лагідним цуценям?
Підрозділ 2 розд. ХХ ПКУ доповнено новим п. 57-1. За ним заблоковані ПН та РК в ЄРПН реєструються не пізніше 2 січня 2018 року. Але радіти зарано, стосується це правило не всіх – не стосується:
Тобто розблоковано буде ПН та РК, реєстрацію яких було зупинено до 1 грудня, за умови:
1) було подано документи та пояснення, але не було винесено відповідного рішення комісією ДФС;
2) в їх реєстрації було відмовлено, але платник ПДВ розпочав процедуру оскарження;
Для заблокованих ПН та РК у грудні та раніше 2017 року без подання пояснення та документів щодо них, реєстрація в ЄРПН відбувається за старою схемою – лише після подання платником пояснення і копій документів для їх розблокування. Це, як і раніше, в межах 365 календарних днів. ДФС, як і раніше, має право не враховувати подані пояснення та документи та відмовити в реєстрації. Далі у платника податку один шлях – оскаржувати рішення ДФС згідно Порядком №485.
Якщо протягом п’яти робочих днів з дня подання пояснень і копій документів не прийнято та/або не надіслано платнику податку рішення про реєстрацію або про відмову у реєстрації ПН або РК, реєстрація таких ПН/РК має бути здійснена на наступний робочий день за днем закінчення строку розгляду пояснень і копій документів платника податку.
З 1 січня 2018 року РК, складених постачальником до ПН на отримувача – платника ПДВ, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, слід реєструвати протягом 15 календарних днів з дня отримання такого РК отримувачем (покупцем)! Це передбачено новим сімнадцятим абзацом п. 201.10 ПКУ.
Роботу системи моніторингу ПН та РК з 31 грудня 2017 року зупинено!!!
Та це не на довго, до моменту перегляду та затвердження нових критеріїв. Зробить перегляд Кабмін, а не Мінфін і не ДФС у строк – до 01 березня 2018 року. І блокування ПН/РК з 1 січня 2018 року вже не має. Аж до дня набрання чинності нового порядку блокування, котрий затвердять відповідно до п. 201.16 ПКУ. В термін до 01.03.2018р. Мінфіну та ДФС потрібно буде забезпечити перегляд та приведення їх нормативно-правових актів у відповідність до норм Закону №2245.
Закон №2245 чітко прописана відсутність необхідності нараховувати ПДВ за нормами п. 198.5 ПКУ при використанні товарів, послуг та необоротних активів, придбаних без ПДВ. З 1 січня 2018 року не потрібно нараховувати ПДВ при їх використанні в негосподарській діяльності та в неоподатковуваних операціях . В ПКУ Законом №2245 внесено відповідні зміни.
Конкретизовано, що нараховувати ПДВ та складати зведену ПН слід за придбаними/виготовленими з ПДВ (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, – у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту).
Але, як і раніше, те, що покупець не скористався податковим кредитом за таким придбанням/виготовленням після 01.07.2015 р. через небажання або помилку, не звільняє його від обов’язку визнати ПЗ з ПДВ на підставі п. 198.5 ПКУ.
З 1 січня 2018 року п. 191.2.1 ПКУ виключено яким раніше було встановлено правила оподаткування ПДВ ввезених товарів у ручній поклажі частіше одного разу протягом однієї доби.
Однак, з’явився новий абзац пп. 191.2.3 ПКУ. – у разі ввезення на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі товарів (крім підакцизних товарів та особистих речей), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 500 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг, через інші, ніж відкриті для повітряного сполучення, пункти пропуску через державний кордон України фізичною особою, яка була відсутня в Україні менше ніж 24 години або яка в’їжджає в Україну частіше одного разу протягом 72 годин, базою оподаткування є частина сумарної фактурної вартості таких товарів, що перевищує еквівалент 50 євро, з урахуванням мита, що підлягає сплаті.
Докладніше про це ми писали тут.
1) ввезення на митну територію України фізичними особами у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі товарів (крім підакцизних товарів та особистих речей), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 1000 євро, через пункти пропуску через державний кордон України, відкриті для повітряного сполучення;
2) ввезення на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі товарів (крім підакцизних товарів та особистих речей), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 500 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг, через інші, ніж відкриті для повітряного сполучення, пункти пропуску через державний кордон України фізичною особою, яка була відсутня в Україні більше ніж 24 години та яка в’їжджає в Україну не частіше одного разу протягом 72 годин;
3) ввезення на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі товарів (крім підакцизних товарів та особистих речей), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 50 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг, через інші, ніж відкриті для повітряного сполучення, пункти пропуску через державний кордон України фізичною особою, яка була відсутня в Україні менше ніж 24 години або яка в’їжджає в Україну частіше одного разу протягом 72 годин.
1) ввезення на митну територію України товарів, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро у несупроводжуваному багажі;
2) ввезення на митну територію України товарів, сумарна митна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, на адресу одного одержувача (юридичної особи, фізичної особи – підприємця) в одній депеші у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника у міжнародних експрес-відправленнях;
3) ввезення на митну територію України на адресу одного одержувача (фізичної особи) у перших трьох міжнародних поштових відправленнях та/або міжнародних експрес-відправленнях протягом одного календарного місяця товарів, сумарна фактурна вартість яких у кожному з відправлень не перевищує еквівалент 150 євро.
Відтепер такі операції будуть оподатковуватися за ставкою 7% тільки, якщо:
За новим п. 63 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ тимчасово звільняються від оподаткування ПДВ операції з вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту:
За новим п. 64 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ протягом 2018 року звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України і постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним або кількома), що мають код УКТ ЗЕД 8703 90 10 10.
Акцизний податок також з таких ТЗ сплачувати не потрібно.(п. 19 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ).
ДФС вже підрахували (з інфографікою), наскільки дешевшими стануть для українців електромобілі внаслідок таких змін і раніше існувавших пільг.
Нагадаємо, що з 1 січня 2017 року до 1 січня 2022 року сільськогосподарські товаровиробники, внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, мають подавати декларацію з ПДВ з відповідним додатком до неї.
Але з 2018 року в цьому додатку замість позитивної різниці між сумою ПЗ та ПК з ПДВ (тобто суми, яку треба сплатити до бюджету) слід буде зазначати обсяг ПЗ з ПДВ з постачання товарів за результатами діяльності за операціями, визначеними п. 16-1.3 Закону №1877, розрахований за зареєстрованими ПН в ЄРПН за відповідний звітний період.
Також в додатку слід, як і в 2017 році, зазначати розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів, поставлених протягом попередніх 12 послідовних місяців.
При цьому з 2018 року ДФС зможе встановлювати додаткові вимоги до відображення даних щодо окремих видів діяльності.
Розстрочення сплати ПДВ при імпорті обладнання
За новим п. 65 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ, тимчасово, з 1 січня 2018 до 1 січня 2020 року, при імпорті обладнання, що класифікується за вказаними у цієї нормі кодами УКТ ЗЕД, за заявою платника ПДВ надається розстрочення (рівними частинами) сплати ПДВ. Таке розстрочення діє на термін, зазначений у заяві, але не більше 24 календарних місяців.
При цьому платники податків, яким надано розстрочення згідно з пунктами 58 і 59 підрозділу 2 розд. ХХ ПКУ до 01.01.2018 р., мають право змінити забезпечення виконання зобов’язань зі сплати ПДВ на передбачене цим пунктом забезпечення виконання зобов’язань.
АЛЕ!: розстрочення сплати ПДВ поширюється на випадки імпорту обладнання, яке буде використовуватися для власного виробництва на території України! Розстрочення сплати ПДВ не надається при імпорті обладнання, якщо воно має походження з Росії або ввозиться з її території та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно з законом України.
Порядок надання розстрочення сплати ПДВ та застосування забезпечення відповідно до цього пункту встановлюється Кабміном. Звісно, що зараз його ще немає (тому і скористатися таким правом наразі неможливо), але протягом 3 місяців цей порядок має бути затверджено.
При цьому Кабмін має право встановити випадки, коли залишок суми зобов’язань зі сплати ПДВ підлягає забезпеченню виконання шляхом застави обладнання, що ввозиться із розстроченням ПДВ.
А в разі порушення платником податку умов розстрочення, забезпеченого заставою, продаж заставленого майна такого платника податку здійснюється з використанням дворівневої електронної торгової системи (ЕТС) у порядку, встановленому Кабміном.
Зверніть увагу! Суми ПДВ, сплачені з урахуванням норм цієї норми, включаються платником до складу податкового кредиту у звітному періоді його сплати до бюджету.
У разі відчуження, передачі в оренду, суборенду чи передачі права володіння, користування в інший спосіб імпортованого обладнання з розстроченням сплати ПДВ зобов’язаний сплатити ПЗ за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення. Сплатити ПДВ слід буде у сумі, розрахованій як позитивна різниця між сумою ПДВ, що мала бути сплачена із зазначених операцій у момент ввезення таких товарів без застосування особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, та фактично сплаченою сумою. Також слід буде сплатити пеню, нараховану на таку суму податку, виходячи із 120% облікової ставки НБУ, що діяла на день сплати ПЗ, за період з дня ввезення таких товарів до дня збільшення податкового зобов’язання.
Закон №2245 вніс зміни до п. 26-1 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ. Нагадаємо, що цією нормою встановлені правила звільнення від оподаткування ПДВ постачання програмної продукції.
Тепер уточнено, що з 1 січня 2013 року до 1 січня 2023 року звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання програмної продукції, а також операції з програмною продукцією, плата за які не вважається роялті згідно з абзацами другим – сьомим пп. 14.1.225 ПКУ.
До того ж розширено визначення програмної продукції. З 1 січня 2018 року до неї відноситься:
Товари і необоротні активи, що залишилися на тимчасово окупованій території
В п. 38.10 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ була раніше норма щодо оподаткування ПДВ необоротних активів, які залишилися в зоні АТО. Тепер ця норма поширюється і на товари, а до території було додано вільну економічну зону Крим.
Отже, з 01.01.2018 р. з метою оподаткування ПДВ необоротні активи та товари, придбані (збудовані, споруджені, створені) до 14 квітня 2014 року і які станом на 1 січня 2017 року знаходяться на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, вільної економічної території Крим, не вважаються:
Визнавати умовне ПЗ з ПДВ за такими активами не потрібно.
Всі зміни в оновленому ПКУ у нас на сайті
Обувь от адидас — это выбор тех, кто ценит стиль, комфорт и универсальность. Модели из…
Український бізнесовий ландшафт охоплює великий спектр підприємств, які поділяються на малі, середні та великі залежно…
Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…
Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…
Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…
Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…