Головна » Бухгалтеру » Консультації » Зведена податкова накладна: особливості складання
Консультації

Зведена податкова накладна: особливості складання

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Підприємство надає послуги з автомийки і шиномонтажу. Чи можливо виписувати акт виконаних робіт один раз на місяць на всі надані послуги та зведену податкову накладну? Які особливості складання зведеної податкової накладної?

На жаль, підприємствам не можна спрощувати свій документообіг шляхом збільшення періоду, за який складаються первинні документи.

Так, згідно ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV (далі – Закон про бухоблік) підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо – безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Отже, кожна послуга з автомийки та шиномонтажу має підтверджуватися відповідним документом одразу після закінчення процесу її надання. Для спрощення документообігу підприємство може розробити спрощену форму акту надання послуг, яка повинна містити обов’язкові реквізити, вказані у ст. 9 Закону про бухоблік – згідно п. 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом МФУ від 24.05.1995 № 88.

За даними таких актів, які є первинними документами, можна складати зведені облікові документи, за якими можна робити звірку з клієнтом в кінці місяця.

Що стосується можливості виписки зведеної податкової накладної, то на це питання відповідь є ствердною. Так, згідно п. 18 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом МФУ від 22.09.2014 № 957, у разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер при постійних зв’язках з отримувачем (покупцем), постачальником (продавцем) може бути складена зведена податкова накладна.

Періодичність складання таких накладних встановлюється відповідно до визначеної у договорі періодичності оплати фактично поставлених товарів/послуг (один раз на п’ять днів; один раз на десять днів тощо), але не рідше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця. Така дата складання проставляється у графі 2 зведеної податкової накладної.

При цьому відсутність факту оплати поставлених товарів/послуг не звільняє постачальника (продавця) від складання зведеної податкової накладної.

Зведені податкові накладні не складаються на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У такому разі складається податкова накладна, як визначено п. 17 вказаного порядку.

До зведеної податкової накладної, що надається отримувачу (покупцю) товарів/послуг, обов’язково додається реєстр актів надання послуг, які підтверджують надання послуг з автомийки та шиномонтажу протягом звітного місяця.


Поділіться з друзями - підтримайте проект