Аналіз законодавства

Зведена таблиця новацій Закону України №2245-VIII від 7 грудня 2017 року

Зведена таблиця новацій  Закону  України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році”  №2245-VIII від 7 грудня 2017 року  ( законопроект реєстр.№6776-д)

 

Податок

Закон №2245—VIII від 7 грудня 2017 року (законопроект № 6776-д)

Податок на прибуток підприємств

– внесені зміни до визначення безнадійної заборгованості (для цілей оподаткування банківських установ);

–  запроваджено визначення терміну «синдикований кредит», а також особливості застосування до нього угод про уникнення подвійного оподаткування;

– уточнено визначення терміну «роялті» – уточнено, що не є роялті для програмної продукції;

– внесені зміни до визначення пов’язаних осіб – це якщо кінцевим беніфіціаром є одна і таж фізична особа, або така особа виконує функції виконавчого органу. Уточнено, що кредити надані під гарантії держави не впливають на визначення пов’язаності  юр.осіб (норма діє починаючи з 2017 року);

–  уточнені норми щодо ТЦО, до контрольованих операцій віднесено операції між постійним представництвом та нерезидентом, у розмірі більше 10 млн.грн.;

– уточненні норми щодо можливості укладення угод щодо попереднього ціноутворення для цілей ТЦУ;

– для цілей ТЦУ уточнено, що   перевірки за 2013-2014 роки можна проводити і такі перевірки проводяться відповідно чинного на той час законодавства, а також уточнено, що норми про  самостійні коригування контрольований операцій у 2015 та 2016 роках відбуваються за законодавчими нормами, що діяли у той час;

– передбачено, що податкова декларація з податку на прибуток, яка розраховується з наростаючим підсумком за рік подається у 60-ти денний термін;

– для релігійних організацій передбачено, що відповідальність для них наступає при порушенні законодавства відповідно до якого вони зареєстровані, а також для включення до Реєстру неприбуткових організацій їм достатньо бути зареєстрованими відповідно до профільного законодавства;

– уточнені різниці, які виникають при коригуванні фінрезультату за результатами донарахування ТЦУ;

– передбачена можливість для банків враховувати всю суму резервів, які нараховуються під активи, а також передбачені перехідні положення щодо таких операцій;

– уточнені норми щодо сплати дивідендів платниками єдиного податку – єдинники не сплачують авансові внески, платники податку, отримувачі не коригують фін результат;

– уточнені норми щодо податкових наслідків переходу із спрощеної системи на загальну для платників четвертої групи;

– уточнено, що обмеження щодо операцій із низькоподатковими нерезидентами поширюються і на нерезидентів особливих організаційно-правових форм;

– передбачена можливість не оподатковувати кошти направлені на допомогу спортивним неприбутковим організаціям у розмірі до 8 відсотків від оподатковуваного прибутку попереднього року; 

– передбачено збільшення фінансового результату на суму повної або часткової компенсації один раз на календарний рік вартості путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування на території України, якщо вони не оподатковуються ПДФО;

– передбачено зменшення суми податку на прибуток на суму акцизного податку сплаченого за дизельне пальне що використане дизельними локомотивами та самоскидами вантажопідйомністю понад 75 тонн;

– уточнена редакція норми щодо, звільнення від оподаткування прибутком на прибуток підприємств суб’єктів літакобудування, дія норми поширюється на 2017 рік;

– до 1 січня 2020 року звільнено від оподаткування діяльність щодо використання газу метану вугільних родовищ;

 – виключено вимогу щодо необхідності дотримання не низкоподаткового статусу нерезидента для розміщених «євробондів».

– передбачено норму, яка зазначає, що платники єдиного податку сплачують податок на репатріацію, у разі виплат на користь нерезидента

 

ПДФО

– звільнено від оподаткування вартість путівок, що не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року, які надаються роботодавцем – платником податку на прибуток  один раз на календарний рік працівникам та/або членам їх сімей першого ступеня споріднення;

 – створено Єдину базу даних звітів про оцінку нерухомого майна з метою запобігання заниження бази оподаткування (оціночної вартості) при продажу нерухомого майна

 

ПДВ

– поширено ставку ПДВ 7% на постачання на митній території України  та ввезення на митну територію України всіх медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні, зараз 7 % ПДВ застосовується тільки до медичних виробів за переліком, встановленим КМУ;

–  визначено терміни реєстрації у ЄРПН для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг, а реєстрація яких в ЄРПН здійснюється покупцем товарів/послуг

– змінено процедуру зупинення податкових накладних/розрахунків. Встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, та на підставах, визначеному Кабінетом Міністрів України. З 1.01.2018 року до прийняття відповідного рішення Уряду зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків не провадиться;

– визначено умови і порядок розблокування і реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних для податкових накладних, які були заблоковані до дня набрання чинності Законом;

– платникам, які ввозитимуть на митну територію України до 1 січня 2020 року промислове обладнання для виробничих потреб надано право на розстрочення на 24 місяця сплати “імпортного” ПДВ;

– унормовані питання оподаткування експрес-відправлень та поштових відправлень (набирають чинність з 1 січня 2019 року), а також питання ввезення товарів на митну територію фізичними особами у супроводжувальному багажу;

– уточнена норма щодо звільнення від оподаткування операцій з постачання (передплати) та доставки дитячих книжкових видань;

– до 1 січня 2023 року поширено звільнення від ПДВ на визначених ПКУ умовах на усіх суб’єкти космічної діяльності, що підпадають під дію норм Закону України “Про космічну діяльність”;

– до 1 січня 2022 року поширено звільнення від ПДВ на визначених ПКУ умовах на операції з програмною продукцією, плата за які не вважається роялті, а також розширено поняття “програмна продукція”;

– змінено принцип розрахунку суми бюджетної дотації для сільгоспвиробників, а саме, розраховувати розмір бюджетної дотації виходячи з обсягу податкових зобов’язань з ПДВ по постачанню товарів, а не з позитивної різниці між сумою податкових зобов’язань і сумою податкового кредиту з ПДВ;

– до 31 грудня 2018 року звільнено від оподаткування ПДВ операції із ввезення на митну територію України та з постачання на митній території України виключно електромобілів (у тому числі вироблених в Україні);

– з 1 вересня  2018 року до 31 грудня 2021 року звільнено від оподаткування податком на додану вартість операції з вивезення в митному режимі експорту соєвих бобів (товарна позиція 1201 з УКТ ЗЕД;

– з 1 грудня  2020 року до 31 грудня 2021 року звільнено від оподаткування податком на додану вартість операції з вивезення в митному режимі експорту насіння свиріпи або ріпаку (товарна позиція 1205 з УКТ ЗЕД.

 

Акцизний податок:

– імперативне зобов’язання норми пункту 4 розділу ХІХ Податкового кодексу України щодо необхідності щорічного подання КМУ законопроекту про збільшення ставок, визначених в абсолютних величинах,   змінено дорученням КМУ такий законопроект подавати у разі необхідності.

– алкогольні напої

 

 – ставки на спирт, пиво та алкогольні напої не збільшено, крім планового вирівнювання пільгової ставки на коньяк до ставки на інші спиртові дистиляти (загальне збільшення на 12%) ;

– уточнено формулювання норми щодо оподаткування акцизним податком  за зниженою ставкою зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природного (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків,  з вмістом спирту етилового не більше 8,5 відсотків об’ємних одиниць  (без додання спирту) задля можливості застосування такої зниженої ставки також для сумішей таких зброджених напоїв та сумішей таких зброджених напоїв з безалкогольними напоями з вмістом спирту не більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць (без додання спирту);

–  «квас живого бродіння» (код 2206 згідно УКТ ЗЕД) виключено з підакцизних товарів

 

– тютюнові вироби

 

– встановлено графік збільшення  специфічних ставок акцизного податку на тютюнові вироби  і мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку з тютюнових виробів у 2018 році (з урахуванням попередньої індексації загалом на 29,7%),   та у подальшому до 2025 року  на 20% щорічно до досягнення мінімального стандарту ЄС (90 євро за 1000 штук);

– з 1 січня 2026 року запроваджено визначення середньозваженої роздрібної вартості сигарет та загальної суми податкових зобов’язань з акцизного податку на сигарети, а також встановлено порядок визначення частка загальної суми податкових зобов’язань з акцизного податку у середньозваженій роздрібній ціні (60% від вартості) продажу сигарет;

– з 1 липня 2018 року запроваджені окремі марки акцизного податку на інші тютюнові вироби (сигарили)

– пальне

– строк обов’язкового використання витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників на акцизних складах перенесено на рік (з 1 січня 2019 року) та одночасно з цієї дати запроваджено відповідальність за не обладнання  витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками акцизних складів, на яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального та/або відпуск такого пального без використання витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників;

– звільнено від  оподаткування акцизним податком операції з передачі в межах одного підприємства підакцизної сировини для виробництва не підакцизного бензолу;

– розширено перелік нафтопродуктів, що можуть бути ввезені в якості сировини для виробництва етилену за нульовою ставкою та застосування вексельної форми контролю за цільового використанням пального, а також  випадки застосування нульової ставки акцизного податку при використанні речовин в якості компонентів для виробництва моторних палив;

– передбачена можливість використання засобів електронного зв′язку для передання копії податкового векселя при митному оформленні речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, які ввозяться на митну територію України з метою використання в хімічній промисловості

 

Транспорті засоби

–  до 31 грудня 2018 року звільняються від оподаткування акцизним податком операції з ввезення на митну територію України  та реалізації на митній території України виключно електромобілів (у тому числі вироблених в Україні)

 

Екологічний податок

– збільшено ставки на 11,2 відсотків (з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін у 2017 році – 111,2%)

 

Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України

– ставки не збільшено

 

Рентна плата за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин 

 

– збільшено ставки на 16,8 відсотка (з урахуванням прогнозного індексу цін виробників промислової продукції у 2017 році – 116,8%)

 

 

 

Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин 

 

– запроваджено стимулюючі ставки рентної плати на видобуток природного газу у розмірі 12% та 6% залежно від глибини залягання для  нових свердловин із гарантуванням інвесторам незмінності цих ставок протягом  5 років;

– з 1 січня 2019 року   ставка  рентної плати на видобуток конденсату (45% та 21% залежно від глибини залягання) зменшено до рівня  ставок  на видобуток нафти і газу (29% та 14% залежно від глибини залягання);

– встановлена окремі ставки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин в умовах дії угоди про розподіл продукції (2% для митної території України і континентального шельфу та 1,25% – для морського шельфу)

 

Рентна плата за спеціальне використання води

 

– збільшено ставки на 16,8 відсотка (з урахуванням прогнозного індексу цін виробників промислової продукції у 2016 році – 116,8%)

Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів

 

– збільшено ставки на 16,8 відсотка (з урахуванням прогнозного індексу цін виробників промислової продукції у 2016 році – 116,8%)

Податок на майно, відмінне від земельної ділянки

– встановлено, що якщо податковий орган у визначений ПКУ строк не направив фізичній особі повідомлення-рішення на сплату податку на нерухоме майно, така фізична особа звільняється від відповідальності за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання;

 – встановлено, що податкове зобов’язання з цього податку  може бути нараховано тільки за попередні 3 роки.

 

 

Земельний податок

– прийнята норма, якою зобов’язано ДФС на своєму веб сайті розміщувати зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів та НГО на відповідних територіях;

– встановлено, що якщо податковий орган у визначений ПКУ строк не направив фізичній особі повідомлення-рішення на сплату земельного податку, така фізична особа звільняється від відповідальності за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання;

–  встановлено фіксовану  ставку земельного податку для земель залізниць  і ГМК;

  – прийнята норма, відповідно до якої при визначенні бази оподаткування земельним податком коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки за 2018 рік застосовується із значенням 1.

– скасовано обмеження застосування пільги до однієї ділянки  із сплати земельного податку  фізичним особам;

 – встановлено, що до 1 лютого 2018 року центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, направляє електронній формі інформацію про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, яка проведена станом на зазначену дату, до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, оприлюднює її на своєму офіційному веб-сайті

Податкове адміністрування

 

   – змінено критерії належності платника податків до категорії великих платників податків: збільшено показник сплати платежів до державного бюджету за платежами, які контролюються ДФС, з 20 млн. грн. до еквіваленту 1 млн. євро, в яких сума податків, зборів, платежів, крім митних платежів, перевищує еквівалент 500 тис. євро; та критерій обсягу доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали з 1 млрд. грн. до еквіваленту 50 млн. євро;

– запроваджено облік великих платників податків за неосновним місцем обліку у контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків або його територіальних підрозділах щодо наявних в межах населеного пункту за місцезнаходженням контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, або його територіальних підрозділів, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність такого великого платника податків;

– запроваджена норма щодо  відшкодування шкоди за рахунок коштів державного бюджету завданої платнику податків незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю посадової або службової особи контролюючого органу та відповідальність такої посадової або службової особи в порядку регресу перед державою;

– запроваджено правило, за яким ДФС зобов′язано до 15 липня поточного року на своєму веб-сайті оприлюднювати зведену інформацію про розмір та дату встановлення місцевих податків на відповідних територіях;

– додана інформація до підстав проведення фактичної перевірки про встановлення обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та рівномірами-лічильниками;

 – передбачена можливість застосування положень конвенцій про подвійне оподаткування з країною кожного кредитора у випадку сплати відсотків за синдикованими кредитами через організатора (агента) такого кредиту;

– поширено на неприбуткові підприємства, установи та організації, а також на вільну економічну зону “Крим”, спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності платниками податків/податковими агентами, які розташовані на тимчасово окупованій території та/або на території населених пунктів на лінії зіткнення,;

– запроваджено відповідальність за відсутність витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників на акцизних складах, на яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального та/або відпуск такого пального без наявності витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників;

– передбачено звільнення фізичних осіб платників податку на майно від відповідальності передбаченої Податковим кодексом України за несвоєчасну сплату податку на майно, якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) фізичній особі податкове повідомлення-рішення у строки, встановлені відповідними нормами цього Кодексу;

– змінами до статті 234-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено, що поряд з керівними органів доходів і зборів та їх заступниками розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право і уповноважені ними посадові (службові) особи

 

Єдиний податок

– прийнята норма, відповідно до якої при визначенні бази оподаткування єдиним податком для платників четвертої групи коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки за 2018 рік дорівнює 1:

– запроваджено оподаткування податком на репатріацію виплат платників єдиного податку на користь нерезидентів;

– запроваджена сплата єдиного податку четвертої групи за земельні ділянки, що розташовані на території населених пунктів на лінії зіткнення.  Інші платники податків на сьогодні сплачують плату за землю за землі сільськогосподарського призначення, що розташовані на лінії зіткнення

Тарифне регулювання

– звільнено від сплати ввізного мита кальциновану соду, яка використовується у різних галузях економіки країни.

 

Державне регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також інші регуляторні процедури

 

– дерегульовано виробництво і обіг дистилятів зернових (для виробництва віски) та дистилятів виноградних спиртових (для виробництва вин виноградних кріплених, іншої виноробної продукції з виноградної сировини або подальшої ректифікації);

– уточнено напрями  використання при ректифікації спирту «відходів винокуріння»- головної та хвостової фракцій спирту кобнячного;

– право визначати  строк післякупажного відпочинку коньяків та бренді надано  суб’єкту господарювання-виробнику;

– ставки  єдиного збору, що справляється у пунктах пропуску через державний кордон України збільшені у 2 рази.

 

Share
Опубліковано
Buhgalter
Мітки: 2018податки

Recent Posts

Где заказать высокие кроссовки от adidas?

Обувь от адидас — это выбор тех, кто ценит стиль, комфорт и универсальность. Модели из…

20 години ago

Малий, середній та великий бізнес: які види підприємств існують в Україні?

Український бізнесовий ландшафт охоплює великий спектр підприємств, які поділяються на малі, середні та великі залежно…

2 дні ago

Обязательная страховка для водителя в один клик

Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…

3 тижні ago

Готівкові кредити: для чого їх використовують?

Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…

3 тижні ago

Трейдинг для новичков: советы и рекомендации

Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…

3 тижні ago

Чи буде штраф за однакові номери в податкових накладних

Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…

4 тижні ago