Головна » Бухгалтеру » Консультації » Звіт про суми пільг подавати потрібно. Інакше перевірка!
Консультації

Звіт про суми пільг подавати потрібно. Інакше перевірка!

Поділіться з друзями - підтримайте проект

У разі неподання або несвоєчасного подання звіту про суми податкових пільг, фіскальний орган може провести камеральну перевірку з питання своєчасності подання податкових декларацій (розрахунків) або документальну позапланову перевірку

Відповідно до п.п. 16.1.6 п. 16.1 ст. 16 ПКУ, платник податків зобов’язаний подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв’язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг – пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб’єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку).

           Пунктом 30.6 ст. 30 ПКУ встановлено, що суми податку та збору, не сплачені суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, обліковуються таким суб’єктом – платником податків.     Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12. 2010 №1233.

         Пунктом 3 Порядку № 1233 визначено, що звіт про суми податкових подається суб’єктом господарювання за три, шість, дев’ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб’єкт господарювання пільгами не користується, Звіт не подається.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 ПКУ податкова декларація – це документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

 Згідно з п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПКУ камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

 Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком  – це встановлює абз.2 п. 76.1 ст. 76 ПКУ.

Камеральна перевірка податкової декларації чи уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи надані пізніше, – за днем їх фактичного подання –абз.1 п. 76.3 ст. 76 ПКУ.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

 Така перевірка відповідно до п. 76.3 ст. 76 ПКУ може бути проведена з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

 Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення-абз.1 п. 76.1 ст.76 ПКУ, при цьому згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова – абз.3 п. 76.1 ст. 76 ПКУ.

Таким чином, у разі несвоєчасного подання суб’єктом господарювання Звіту контролюючим органом проводиться камеральна перевірка протягом 30 календарних днів, що настають за днем фактичного подання Звіту.

Крім того, неподання або несвоєчасне подання суб’єктом господарювання звіту про суми податкових пільг може бути предметом камеральної перевірки з питання своєчасності подання податкових декларацій (розрахунків). Така перевірка може бути проведена з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ.

Разом з цим, у разі неподання платником податків в установлений законом строк Звіту, контролюючим органом може бути також проведена документальна позапланова перевірка.

При цьому тривалість документальної позапланової перевірки не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 5 робочих днів, для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому – восьмому п. 82.2 ст. 82 ПКУ, – 3 робочі дні, інших платників податків – 10 робочих днів (абзац перший п. 82.2 ст. 82 ПКУ).

ДФС


Поділіться з друзями - підтримайте проект